سفر به آبگرم لوت

در پایان سال 86 تصمیم گرفتم با برادرم آرش ارین پور سفری به کویر لوت داشته باشیم در این سفر قرار شد به آبگرم لوت سفرکنیم برای رفتن به آبگرم لوت باید به استان خراسان جنوبی وسپس به شهر بیرجند سفرنمائید .
ماشین را آماده سفر کردیم وآب وغذا به اندازه کافی برداشتیم واز بیرجند به سمت شهر خوسف که حدود 30 کیلومتر است به راه افتادیم سپس از خوسف جاده ای میانی که یک سمتش به جلگه ما‍ژان وسمت دیگرش به کرمان ادامه مسیر میداد مسیر خود را انتخاب کردیم (راه اخیرا آسفالت شده است). سپس به جاده ای خاکی میرسیم وبه راه خودمان ادامه می دهیم. پس از 20 دقیقه به یک رودخانه آب شور میرسیم که تعدادی شتر  در کنار آن قرار دارند. به راه خود ادامه میدهیم وتا چشم کار میکند بیابان صاف است و مسیر یکنواخت. بعد از 30 کیلومتر که از خوسف عبور میکنیم  به میانه راه رسیده ایم .هیچ خودرو یا فردی تردد نمیکند. با خود فکر میکنیم اگر خودرو دچار ایارادی شود یا هر اتفاق ناخواسته ای بیفتد چه کسی یاری رسان خواهد بود؟ سپس ادامه مسیر میدهیم، تقربیا از میانه کوهی کوتاه ورشته ای عبور میکنیم که از دور تعدادی خانه خرابه دیده میشود. ومتوجه میشویم که نزدیک آبگرم راه به دوقسمت تقسیم میشود یک راه به راور کرمان میرود که تماما خاکی  و خطرناک است و راه دیگر به آبگرم لوت میرسد. واقعا اعجاب آور است، تعدادی خانواده را می بینیم که از روستاهای دور وشهرهای اطراف به عنوان درمان به این آبگرم آماده اند و اعتقاد دارند که این آبگرم بسیاری از بیماریهای مفصلی ،کمر درد ،پا درد واعصاب و روان را درمان میکند در کنار ساختمان ابگرم ساختمانی توسط میراث فرهنگی نیز در حال ساخت بود که برای مسافران در این کویر روزنه ای از امید وزندگی را نوید میداد .


در عصر تکنولوژی وافزایش جاده ها و ارتباطات همه چیز آسان به نظر میرسد اما همچنان ناشناخته های فراوانی وجود دارد که بشر بدان دست نیافته و یا حوصله و وقت دیدن آن را ندارد که در طول زمان کشف خواهند شد، واین کویر است که ناشناخته های زیادی دارد وهر بار که وارد آن میشوید دنیای تازه تری در پیش چشم شما آشکار می شود.


نویسنده وعکس ها از : محمدرضا آرین پور-مدرس دانشگاه
آدرس:بیرجند –خ توحید 28 –پلاک یک-کد پستس:9718797187
تلفن:09155623100
4443385-0561

نظرات بسته شده است.