آبشار سه کاسه جهان جان، بافت

نام آبشار:  آبشار سه کاسه

 

 

موقعیت جغرافیایی

آبشار سه کاسه جهان جان در موقعیت جغرافیایی N292108 E563805 در استان کرمان واقع است. این آبشار در 1 کیلومتری جنوب روستای جهان جان و در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا واقع است.  این روستا در 25 کیلو متری شهرستان بافت در مسیر جاده اصلی بافت کرمان قرار دارد و دارای یک رود خانه دایمی است. آبشار سه کاسه پس از ریزش از یک ارتفاع 10 متری سنگی، وارد 3 کاسه پلکانی می گردد و از این رو به آبشار سه کاسه مشهور شده است. این آبشار درون تنگه رودخانه جهان جان واقع است. این رودخانه پس از تشکیل آبشار ، مسیر خود به سمت جنوب در میان دره را ادامه داده و پس از عبور از بن گود به سد بافت میریزد.

 

۱۸ نظرات
  1. پوریا می‌گوید

    جهانجان خیلی روستای قشنگیه حتما سر بزنین مخصوصا ابشار سه کاسه حرف نداره

  2. محمد حمزه می‌گوید

    برای اطلاعات بیشتر در موردابشار و روستای جهانجان میتونید به این سایت سر بزنید
    http://www.jahanjan.ir

  3. خدایار حمزه ای می‌گوید

    الکی میگن — جون احمدی جذابیت گردشگریش بیشتره

  4. ماشااله شمسی می‌گوید

    آدرس دقیق لطفا

  5. مهدی می‌گوید

    برای اشنایی بیشتر شما دوستان اعلام میکنم که روستای جهانجان در دهستان کیسکان واقع شده است/راجع به ابشار هم باید بگم که شورا ی روستاو بخشداری و فرمانداری در شناخت ان باید بیشتر تلاش کنه/خداییش خیلی قشنگه ابشار /فرح بخش

  6. قباد می‌گوید

    اوکی عالیست در بهار حتما دیدن نمائید

  7. خداداد حمزه پور می‌گوید

    باسلام و با آرزوی طراوت و مهر،چشم انداز زیبای طبیعت روستای جهانجان فقط محدود به آبشار سه کاسه نیست،دو آسیاب آبی که یادگاری از نیکان طایفه حمزه ای است در محدوده همین آبشار که می تواند از بناهای تاریخی باشد،قرار گرفته است،تپه ای مشرف بر این آبشار که تکه های سفالی از آن خارج می شود که به احتمال می تواند یک قلعه تاریخی باشد. ده ها چشم انداز دیگر.لطفاً تصاویر چشم اندازهای دیگر روستای مذکور را در سایت قرار دهید.عزیزانی هم که در این مورد نظر می دهند سعی کنند، املای کلمات را درست بنویسند.

  8. محمد حمزه می‌گوید

    واقعا روستای زیبایی ست حتما یه سر بزنید مطمئنم پشیمون نمی شین من خودم افتخار که ساکن این روستای زیبا هستم وقتی به خرد شدن قطره های آب روی سنگها نگاه می کنم خییییلی لذت می برم…جاتون خالی

  9. مهندس حسین حمزه می‌گوید

    چشمانت راببند و مجسم کن تصویری بی بدیل از خالق بی همتا را. کوهی استوار به نام شاه شاهان که قامتی دارد به بلندای تاریخ و دشتی وسیع که گره خورده به دامنه ی سرسبز کوه… کمی آن طرف تر می جوشد از دل کوه آب پاک و زلال و در پهنه ی دشت سرازیر می شود و راه خود را به سوی آبادانی جهانجان دنبال می کند… آسمان آبی …کوه سربرافراشته به آسمان…دشت وسیع و سرسبز…رود خروشان. آوای دل انگیز پرندگان و شرشر آب می سازد ملودی طرب انگیز… و شوری می آفریند در دل هر شنونده و بیننده. می دانم که به وجد آمده ای از این همه زیبایی رویایی … اما نه! رویا نیست. این زیبایی بی نظیر را می توان در عالم واقع بیابی. پس عزم سفر کن و بیا جهانجان… با من بیا به دیاری که آسمانش ، آسمان خدا به رنگ همیشگی…کوهش بیستون…آب و سرابش از رودخانه ی پرآب و بی قرار دینور، که سرازیر شده از دامنه ی کوه شاه شاهان، و دشت آن جهانجان.در اساطیر آمده است از شیرین سخن پارسی، فردوسی که عشق فرهاد به شیرینش سببی گشت تا فرهاد مسیر آب را عوض کند از دل بیستون و برساند آب جهانجان را به دلدار خود شیرین… و چه به جا گفته اند شنیدن کی بود مانند دیدن…به راستی که باید دید!!!

  10. محمد حمزه می‌گوید

    طبیعت بکر و دست نخورده جهانجان در کمتر جایی پیدا میشود سعی کنید جزو اولین نفراتی باشید که از ان دیدن می کنید

  11. milad می‌گوید

    اگه میشه یه اطلاعاتی از رگ وریشه حمزه خانی ها توی این وب سایت بزارین که دیگران هم استفاده کنند متشکرم.

  12. فاطمه حمزه پور می‌گوید

    این روستا دارای طبیعتی بسیار بکر و زیباست ، بیشتر توضیح نمیدم ببینید و قضاوت کنید (( شنیدن کی بود مانند دیدن ))

  13. محمد حسین می‌گوید

    وقتی از ترافیک.بی عاطفگی.هیاهو.بوق سرسام اور.شلوغی.شهر خسته شدی سری به این روستا بزن حتما اروم میشی.

  14. یاسر حمزه رییس شورای جهان حان می‌گوید

    این روستا بسیار مکان زیبایی است دارای آبشار بی نظیر و آب و هوای بسیار عالی میباشد ار تمام مردم ایران و توریستهای محترم برای دیدن این روستا دعوت میکنم حتما دیدن کنید.

  15. یاسر حمزه.رییس شورا می‌گوید

    روستای جهانجان در ۲۵کیلومتری شهرستان بافت کرمان قرار دارد.دارای آب وهوای معتدل وباغات گردو بسیار سرسبز وزیبایی است.آبشار این روستا دراستان کرمان بی نظیر است وهر کس که برای اولین بار از این روستا و آبشار سه کاسه وچشمه های جوشان دیدن می کند بسیار شیفته زیبایی این منطقه می شود.وافسوس می خورد که تاکنون چرا از این مکان اطلاعی نداشته است.مردمان این روستا خونگرم ومهمان نواز می باشند لذا از همه مردم ایران وگردشگران خارجی دعوت به عمل می آوریم که حتما از این منطقع بکر وآبشار زیبا دیدن فرمایند.به امید دیدار شما عزیزان در کنار آبشار سه کاسه.

  16. بنی اسد می‌گوید

    این آبشار بسیار زیبا ودر استان کرمان بی نظیر است.
    رییس شورای این روستا بسیارآدم فعالی است.

  17. پوريا حمزه می‌گوید

    این روستا از نظر طبیعت بى نظیر است شامل:آبشار زیباى سه کاسه,آسیابهاى قدیمى,درختان کهنسال گردو,چشمه هاى طبیعى از جمله چشمه روغنى میباشد حتما سرى بزنید و از این روستاى زیبا دیدن کنید

  18. حمزه می‌گوید

    این آبشار قشنگترین آبشار واقع در استان کرمان است مطئن باشید پشیمون نمیشید حتما دیدن کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.