آبشار شیخ موسی، بابل

    

نام آبشار:    آبشار شیخ موسی

 

 

موقعیت جغرافیایی

آبشار شیخ موسی در موقعیت جغرافیایی N360629 E523427 در استان مازندران واقع است. ییلاق کوهستانی حاجی شیخ موسی از توابع شهرستان بابل می باشد که یکی از زیباترین ، سرسبز ترین وخوش آب هوا ترین مناطق ایران می باشد که در فاصله 70 کیلومتری شهرستان بابل واقع شده است ، برای عزیمت به ییلاق حاجی شیخ موسی بعد از خارج شدن از شهر بابل با طی یک مسیر 15 کیلومتری به شهر کوچک گلوگاه می رسند که در کوهپایه قرار دارد .بعد از عبور از گلوگاه بعد از طی یک مسیر 30 کیلومتری جاده آسفالته و با عبور از دل جنگل سرسبز و رودخانه های بین راه باید یک مسیر 10 کیلومتری را به صورت جاده خاکی سپری نمایند و در نهایت به ییلاق حاجی شیخ موسی برسند.


ییلاق حاجی شیخ موسی یک بافت کاملاً قدیمی(البته با آسفالت شدن جاده این بافت در  حال از بین رفتن می باشد) و سنتی پذیرای میهمانان خود در تعطیلات و به خصوص در فصل تابستان می باشد.در روستای حاجی شیخ موسی دو بقعه حاجی شیخ موسی و امام زاده عبدالله قرار دارد که زائران و بیماران زیادی برای طلب حاجت را از اقصی نقاط استان به  سمت خود می کشاند. در اطراف روستای شیخ موسی روستاهای کوچک دیگری نیز واقع شده اند که از جمله می توان به : لهه ، شالینگچال، نیراسم و…. اشاره کرد.


از جاذبه های دیدنی این منطقه کوهستانی  نیز میتوان به  دو آبشار زیبایی که در زیر کوه قرار دارد و جنگل انبوه و سرسبز اطراف و کوه های بزرگ و چشمه های آب معدنی و مکان های زیارتی و… اشاره کرد که بسیار چشم نواز  و قابل توجه است.

۳ نظرات
  1. یدالله بستان می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید
    بنده در حال انجام پایانامه ای در دانشگاه یزد می باشم. موضوع پایانامه درباره منطقه زیبای شیخ موسی می باشد.
    از جنابعالی درخواست دارم تا پرسشنامه بنده که تمایل مردم برای منطقه شیخ موسی را خواستار می باشد و به صورت لینک زیر که به صورت اینترنتی و آنلاین می باشد در وبلاگ قرار داده تا مردم و علاقه مندان به این منطقه آن را تکمیل نماییند.
    http://www.cafepardazesh.ir/form/view.php?id=618556
    با ارزوی ارتقای منطقه شیخ موسی شهرستان بابل و حفظ محیط زیست و تنوع زیستی آن.
    با سپاس بی نهایت

  2. علی می‌گوید

    یکی از زیباترین ییلاقات بندپی ییلاق انیجدان می باشد که در نزدیکی حاجی شیخ موسوی است

  3. علی می‌گوید

    من و خانواده اواسط شهریور ماه از ییلاق دین کردیم خیلی جالب و دیدنی بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.