آبشار هفت چشمه، جاده چالوس

نام آبشار:  آبشار هفت چشمه

 

 

آبشار هفت چشمه چالوس در موقعیت جغرافیایی E510441 N355600 در استان البرز واقع است. آبشار هفت چشمه در کیلومتر ۱۷ جاده کرج – چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه واقع شده و یکی از جذابیتهای گردشگری منطقه به شمار می آید. این آبشار در بالا دست رودخانه خروشان ارنگه جاده چالوس واقع شده است. مسیر دسترسی به آبشار از کنار رودخانه میگذرد و در بعضی قسمتها بسیار تنگ و باریک میگردد که لازم است از میان شکاف سنگ ها و صخره ها عبور کرد که  در فصول بارش مناسب نیست. ارتفاع آبشار در حدود 7 متر است. در مسیر آبشارهای کوچکی  وجود دارند که از ارتفاع 5 متری به پایین میریزند که به هفت چشمه معروفند. در مسیر حرکت به سمت آبشار ها از میان دره ای بسیار دیدنی و با صفا باید گذشت و درخت بید قالب بر درختان منطقه می باشد. همین طور بوته ها و درختچه های بسیاری در حاشیه ی رودخانه وجود دارند . در ادامه این مسیر  و بعد از آبشار هفت چشمه دره تنگ می شود و به حالت صخره ای تغییر می کند و به آبشار  وحشی و بسیار دیدنی آدران منتهی میگردد.

۵ نظرات
  1. علی می‌گوید

    سلام
    ما در تاریخ ۹۹/۴/۳۰ اونجا بودیم
    اول که اون رستوران بابت پارک ماشین ازمون ۵۰ تومن خواست
    بعد اون همه راهپیمایی رسیدیم
    به یه اشغال دونی بزرگ در دل کوه تبدیل

  2. gsabag می‌گوید

    سلام دوستان
    ما در ۱۳ خرداد ۹۹ رفتیم . وسط هفته خلوته . خیلی جای قشنگ و دیدنیه . بسیار زیباست ُ فقط مسیرش کمی سخته و بدرد خانواده نمیخوره .

  3. علی می‌گوید

    ما تاریخ ۹۶/۴/۲۴ رفتیم ۳۰ هزار تومان ورودی می خواست ندادیم رفتیم داخل روستای ارنگه پارک کردیم ماشین رو خالی کردن آدمهای اون دور ور میگفتن ار ادمهای خود رستوران هستند.کیف .زاپاس .وکلی لوازم.اگر این مملکت صاحب داشت ما با ورودی معقول داخل پارکینگ میگزاشتیم

  4. محمد می‌گوید

    سلام ممنون از مشخصاتی که فرمودید. لطفا از بعد مسافت پیاده روی و جزییات رفتن تا انجا را مرقوم فرمایید. باتشکر

  5. اصغر می‌گوید

    با سلام
    خواهشمند در مقابل افراد چپاباگر که هفت چشمه را تملک شخصی نموده اند بگیرید.
    هفت چشمه جز اراضی منابه طبیعی می باشد.
    چرا هیچکس رسیدگی ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.