منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم، دشتستان

نام انگلیسی:  Shahzade Ebrahim hunting prohibited region     

نام فارسی :  منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم

 

 

موقعیت جغرافیایی

منطقه شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم ـ تنگ بهوش به مساحت 45315 هکتار در نزدیکی شهرستان دشتستان استان بوشهر قرار دارد.  در سال 1389 توسط سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی گردید که مورد تایید سازمان قرار گرفت و در تاریخ 4 مردادماه 90 در روزنامه رسمی شماره 19339 با حدود و مشخصه ذیل به مدت 5 سال شکار ممنوع اعلام گردید. این منطقه با دارا بودن رودخانه دائمی باهوش و تعداد زیادی چشمه و پـــوشش گیاهـی مطلوب از اهمیت زیستگاهی بسیار بالایی بر خوردار اسـت.

 

حیات وحش

در تاریخ دوم لغایت سوم آبان ماه سال 91 بـــرای اولین بــار سر شمـــــاری وحوش منطقه آغاز ودر بایان سرشماری نتایج عالی از  جمعیت کـــــــل و بز، قوچ و میش بدست آمده است که تعداد کل وبز 76 راس و تعداد 22 راس قــــوچ ومیش و تعداد دیگری از گونـــــــه های جانوری از قبیل خوک وحش ،  کفتـــــار، خــرگوش، روباه، گربه وحشی در منطقه دیده شده است. ضمنا" گونه قوچ ومیش از گونه های حمایت شده بوده که از نظر حفاظت بسیار حائز اهمیت می باشد.


حدود اربعه

شمال:  خط لوله گاز و 3 کیلومتری شمال شرق روستای سمل شمالی به سمت شمال شرق و به صورت خط مفروض مستقیم از سمت جنوب روستای نینیزک (شاهزاده ابراهیم) تا شرق آن روستا
شرق: از شرق روستای نینیزک (شاهزاده ابراهیم)  به طرف جنوب شرق و جنوب و در امتداد جاده آسفالته شاهزاده ابراهیم ـ کلمه و پس از گذشتن از روستاهای اوپای ارغون، سرمله و روستای قوچی تا شمال شهر کلمه.
جنوب: از  شمال شهر کلمه پس از گذشتن از حاشیه مزارع و باغات کشاورزی به سمت جنوب تا تونل پیامبر اعظم  به سمت غرب در امتداد جاده اهرم ـ شهر کلمه تا شرق شهر اهرم
غرب: از  شهر اهرم در امتداد خط لوله گاز به سمت شمال و در حاشیه کوه تا  خط لوله گاز و 3 کیلومتری شمال شرق روستای سمل شمالی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.