آبشار رحمت آباد، لارستان

نام آبشار:   آبشار رحمت آباد، لارستان

 

 

موقعیت جغرافیایی

آبشار رحمت آباد در موقعیت جغرافیایی N282045 E535538 در استان فارس واقع است. روستای رحمت آباد در فاصله 20 کیلو متری شمال باختری شهر جویم در دامنه بلندترین قله منطقه لارستان قرار دارد . ارتفاع رحمت آباد از سطح دریا 1275 متر و نسبت به شهر جویم که 835 متر از سطح دریا ارتفاع دارد 440 متر مرتفع تر است. درختان بادام کوهی و بنه و آویشن همراه با جانوران وحشی از قبیل پلنگ ، بز کوهی  ، شغال ، گرگ  ، روباه ، خرگوش و کبک و نیز قلعه کیقباد ، کاخ کیخسرو ، غارهای زال و کبوتری ، سرو کهنسال و سر به فلک کشیده  ، استخر های مصنوعی باستانی متعدد و مهمتر از همه آبشار همیشه جاری و مرتفع ، زینت بخش مجموعه زیبای رحمت آباد است.

 

آبشار رحمت آباد با 20 متر ارتفاع و آب بسیار سبک در چهار فصل سال خود نمائی می کند. اطراف آبشار ، باقی مانده آثار یک شهر کوچک در دشتی مسطح به چشم می خورد . در بالاترین قله این کوه قلعه باستانی کیخسرو دیده می شود که عبور آب از تمامی اتاقها و سالن ها و طبقه های آن و تعبیه استخرهای کوچک و متوسط در این مجموعه رواج آئین میترائیسم در دوره های پیش از اسلام را در مکان مرموز و مقدس رحمت آباد جویم به یاد می آورد .

 

از سمت کوههای چاتیز جهرم که منطقه ای کوهستانی است و باید حدودا 3 ساعت کوهپیمایی انجام داد   این مسیر حدودا 5 کیلومتر می باشد .از مسیر جویم که به علت فرسایش جاده ی خاکی با سواری می توان به سمت آبشار حرکت نمود . این مسیر حدودا 28 کیلومتر می باشد .و حدودا 20 دقیقه راهپیمایی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.