آبشارهای کوه سر، تنکابن

    

نام آبشار:  آبشارهای کوه سر، تنکابن

 

 

موقعیت جغرافیایی

مجموعه آبشارهای کوهسر در موقعیت جغرافیایی (در دسترس نیست) در استان مازندران واقع است. حد فاصل روستاهای جنگلی سفیدآب (اسپی او) و کوهسر (گوسر) از توابع بخش نشتارود شهرستان تنکابن، جاده ای خاکی ولی با چشم اندازی بسیار زیبا وجود دارد. برای تردد در این جاده ناگزیر باید از رودخانه ای عبور کرد. در تقاطع جاده و رودخانه در پایین دست ، مجموعه آبشارهای کوهسر وجود دارد که مخصوصا" در فصول پر آب، به غایت زیبا و با شکوه هستند.

 

نشتارود با 5967 نفر جمعیت در فاصله 5 کیلومتری شمال شرقی شهرتنکابن و در فاصله 210 کیلومتری غرب ساری مرکز استان و 232 کیلومتری شمال غربی تهران قرار دارد. نشتا به معنی نشت آب بوده و به دلیل چشمه ها و رودخانه های فراوان در منطقه به ویژه گذر رود از مرکز شهر نشتارود نامیده شد. از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به منطقه جنگلی دینار سرا، مرداب نشتارود، منطقه ییلاقی داغ کوه، آبشار کمیلیه و کوه سر و دینار سرا، اثر طبیعی و پارک ملی جنگلی خشکه داران، منطقه جنگلی تحقیقات کشاورزی طالش محله و حمام سنگی باستانی مکرود اشاره کرد.

۳ نظرات
  1. محمد الهامی می‌گوید

    سلامِ خواهشا اگه میشه به من زنگ بزنید.اخه زیاد بلد نیستم تو اینترنتیا لطفا شماره منو ذخیره کنید و تلگرام بزنید محمد الهامی از امل

  2. مهدی می‌گوید

    تصاویر بیشتری از این منطقه بسیار زیبا بگذارید لطفا

  3. حسن می‌گوید

    با سلام. با کمال تاسف تعطیلات خرداد ماهکل رودخانه و ابشار و چشمه ها خشک شده بودند!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.