عبور تیم کویرنوردی از کویر مرکزی ایران

تیم کویرنوردی وب سایت کویرها و بیابان های ایران به همراه تیم کویرنوردی وب سایت کشیت در نظر دارند در تاریخ 20 آبان ماه 1388 نیمی از عرض  کویر مرکزی ایران را پیاده طی کنند. این سفر از منطقه بارانداز سر نمک در محور ارتباطی معلمان به جندق آغاز و در منطقه عشق آباد در نزدیکی ازبک کوه در شرق کویر مرکزی پایان می یابد.

مسافت تقریبی این مسیر در حدود 240 کیلومتر و مدت زمان اجرای برنامه حداکثر 6  روز برآورد شده است. در این سفر آقایان فرامرز پارسی و محمد ابراهیم عامری شرکت خواهند داشت.

این سفر در نوع خود منحصر بفرد بوده و تا کنون هیچ گروهی عرض این منطقه ناشناخته را طی نکرده است. در سالهای گذشته گروه کشیت موفق به عبور از طول کویر از منطقه طرود به محمد آباد کوره گز به طول تقریبی 150 کیلومتر و همچنین تیم کویرنوردی وب سایت کویرهای ایران به سرپرستی احمد رونقی موفق به عبور از منطقه کوره گز به حلوان شده بودند.

کویر مرکزی ایران به دلیل دارا بودن مناطقی پوشیده از نمکهای انفجاری که اصطلاحا به کویر طبقه مشهورند عملا غیر قابل عبور با وسایل نقلیه و یا شتر هستند. در طول این مسیر هیچگونه عارضه طبیعی وجود ندارد و صرفا سختی مسیر بدلیل وجود باتلاقهای رسی-نمکی و نمکهای انفجاری میباشد. میانگین ارتفاع کویر مرکزی ایران 750 متر بالاتر از سطح آبهای آزاد است. کمترین بارندگی در منطقه میتواند کویر را به باتلاقی عظیم تبدیل کند و از این رو این سفر در طبقه بندی سفرهای پر خطر جای میگیرد و به استقامت بالای فیزیکی نیازمند است.

نظرات بسته شده است.