دور کردن حشرات موذی

در بسیاری از سفرها بخصوص در فصل تابستان و یا در مناطق جنوبی کشور و یا مناطقی که جلگه ای و یا در حاشیه مرداب ها ، رودها و باطلاق هاست با چنان پشه ها و حشراتی روبرو خواهید شد که از روی ضخیم ترین لباس ها هم شما را مورد حمله قرار می دهند.

روش های بسیار زیادی برای جلوگیری و یا دفع حشرات وجود دارد که در این مقاله به چند روش آن می پردازیم و به مرور با روش های دیگر شما را آشنا خواهیم کرد.

یکی از روش های دفع حشرات بخصوص پشه ، سوزاندن مقداری تپاله (که بهتر است تپاله گاو باشد) می باشد. شما می توانید مقداری از آن را در داخل کمپ خود روشن کنید تا بصورت سیگار آرام آرام بسوزد و تا زمانی که دود آن در داخل اتاق و یا چادر شما وجود دارد از گزند پشه ها در امان خواهید بود.

روش دیگر مالیدن مقداری جوشانده تنباکو بر روی پوست بدنتان می باشد که برای این منظور باید از قبل مقداری تنباکو در لوازم سفرتان با خود ببرید. البته تنباکو با تکنیک های دیگری که در آینده آموزش خواهیم داد می تواند برای دور کردن جانوران دیگر هم کارایی داشته باشد.

روش دیگری که برای جلوگیری از گزش حشرات بخصوص پشه وجود دارد مالیدن مقداری الکل و یا گازوئیل توسط یک پنبه بر روی پوست بدن است که هر کدام از این دو روش معایبی دارد .

اول اینکه الکل خیلی زود به زود خاصیت دفع کنندگی خود را از دست می دهد و مجبور هستید که مدام این کار را انجام دهید و نسبت به روش های دیگر از کارایی کمتری برخوردار است و همچنین در مورد نوزادان باید توجه داشته باشید که مالیدن الکل به پوستشان ممکن است باعث افت دمای بدن و ایجاد شوک شود.

و دوم در مورد گازوئیل(یا نفت) هم باید بگوییم که از کارایی خوبی برخوردار است اما بوی بسیار تند آن برای خود و دیگران تا چندین روز آزار دهنده است.

نظرات بسته شده است.