تاریخچهء نیسان پاترول

براى آشنایى با تاریخچه اتومبیل نیسان پاترول به سال ١٩١۴ برمیگردیم. کارخانه اتومبیل سازى کوچکى، آغاز به کار تولید وسیله نقلیه ٢ سیلندرى نمود که تنها ١٠ اسب بخار قدرت داشت. نام این اتومبیل DAT تعیین شد که اولین حروف نام شرکاى آن بود. دن Den ، آیویاما Aoyama و تاکوچى Takeuchi سه تولید کننده این وسیله نقلیه کوچک بودند.سالها گذشت تا در سال ١٩٣٠ اتومبیل DAT دستخوش تغییر شد.اتومبیل کوچک جدیدى بنام پسر دات Son of DAT تولید شد و چندى بعد به DATSUN (در ژاپنى به معناى خورشید تابان است) شهرت یافت.

در سال ١٩٣۴ داتسون اقدام به مشارکت با اتومبیل ساز دیگرى نمود که نهونسانگ Nihon Sang نام داشت و پس از نام داتسون به نیسان تغییر پیداکرد.

سال ١٩٣٧ سالى بود که نیسان بعنوان یک کمپانى خودروسازى موفق ژاپنى در یوکوهاما در سطح جهانى مطرح شده بود.نیسان در این سال ده‌هزارمین اتومبیل خود را تولید کرد، ده سال بعد با پیشرفت صنایع خودروسازى، زمان ساخت اتومبیل الکتریکى فرارسیده بود. دولت ژاپن بهره‌گیرى از انرژى دوگانه را مدنظر قرارداد،پس نیسان اقدام به تولید خودروى الکتریکى تاما نمود و آنرا روانه بازار فروش کرد.بمنظور جوابگویى به احتیاجات ارتش ژاپن (نیاز به اتومبیلهاى پرقدرت بیابانى) در سال ١٩۵١ اولین خودروى دودیفرنسیال کمپانى نیسان به نام پاترول از خط تولید نیسان خارج میشود . این خودرو از بسیارى جهات مورد توجه ژاپنیها قرار گرفت و از نظر ظاهرى نیز بسیار شبیه به اتومبیل جیپ ساخت امریکا بود. تا سال ١٩٨٠ پاترول تغییرات زیادى را کرد که از جمله آنها میتوان به تغییر اتاق ، موتور و تجهیزات داخلى اشاره کرد ولى این سال را میتوان نقطه عطفى در تاریخ تولد نیسان پاترول دانست. تجهیزات لوکس بسیارى بر این خودرو افزوده شد، بطوریکه از این زمان به بعد پاترول تنها یک اتومبیل بیابانى و کوهستانى نیست بلکه اتومبیلى است در چندین مدل براى سلایق مختلف. براى اولین بار پاترول در دو گونه ۵ در و ٣ در، شاسى بلند و شاسى کوتاه عرضه شد، و این تغییرات و تنوع همگام با پیشرفت تکنولوژى در صنعت خودرو و بکار گیرى آن در ساخت پاترول باعث شده که این اتومبیل به معروفیت دست پیدا کند تا جایى که در کشورهایى نظیر انگلستان آلمان اسپانیا و بلژیک اقدام به برپایى کارخانجات تولیدى بنماید

نظرات بسته شده است.