ماراتن صحرانوردی در صحرای بزرگ آفریقا

ماراتن صحرا هر سال در کشور الجزایر در قسمت غربی صحرای بزرگ آفریقا برگزار می شود. این ماراتن سخت ترین مسابقه ماراتنی است که تا کنون برگزار شده و به آمادگی جسمانی بالایی   نیاز دارد. مسافت کلی این ماراتن در حدود 234 کیلومتر معادل 151 مایل می باشد که شرکت کنندگان این مسافت را در زمان 6 روز ( برای بعضی از شرکت کنندگان 7 روز ) در مسافتهای 25، 34،38،82،42 و 22 کیلومتر طی میکنند.

مسافت طی شده در این ماراتن 5/5 برابر یک ماراتن معمولی است که در مسابقات جهانی برگزار میگردد. علاوه بر این شرکت کنندگان ملزم به حمل کلیه مایحتاج خود از قبیل آب، غذا، لباس و… در کوله پشتی شخصی خویش می باشند. (چادر از این مقوله مستثنی است). آب نیز در هر چک پوینت در اختیار شرکت کنندگان قرار میگیرد.

 

در این ماراتن شرکت کنندگان دمای میانی روز در صحرای آفریقا برابر با 35 درجه سانتیگراد را تجربه خواهند کرد (در مهر ماه).  قسمت عمده مکان، عبور پوشیده از سنگریزه خواهد بود و 20% مسافت نیز از تپه های شنی عبور میکند که این خود یکی از عوامل افزایش سختی این ماراتن خواهد بود.

 

گرما،مسافت زیاد و حمل وسایل سنگین می تواند عاملی برای آسیب دیده گی احتمالی شرکت کنندگان شود، در صورتی که از وسایل و تجهیزات مناسب استفاده نشود.  همچنین طبق برآوردهای انجام شده، آمادگی ذهنی برای اتمام مسابقه، 50%  از عوامل موثر، در اتمام مسابقه بشمار میرود. در این مسابقه علاوه بر آمادگی جسمانی به اعتماد به نفس بالا و  آمادگی ذهنی کافی نیز احتیاج است.

 

در روز چهارم مارتن شما باید مسافتی در حدود 82 کیلومتر را تا پیش از غروب آفتاب  طی کنید. بسیاری از شرکت کنندگان در این قسمت از انجام آن باز می مانند و یا این مسافت را در زمان 2 روز طی میکنند. در روز بعد شما باید مسافت 42 کیلومتری را طی کنید و این بیانگر سختی بسیار زیاد این مسابقه خواهد بود.

 

برای جذاب تر شدن این مسابقه در قسمتهایی از مسیر مبالغ 2500 پوند انگلستان جاسازی شده است که شما می توانید علاوه بر انجام مراحل مسابقه بدنبال مبلغ فوق نیز بگردید.

 

برای شرکت در این مسابقه احتیاجی نیست که شما یک سوپر من یا یک ورزشکار حرفه ای باشید. ولی باید  تمرینات لازمی که برگزارکنندگان به شما اعلام میکنند را در پریود های زمانی مختلف انجام دهید. برای ثبت نام در مسابقه آتی می توانید به سایت زیر مراجعه کنید و اولین ایرانی باشید که در این مسابقات شرکت می کند. عکسهای آخرین مسابقه انجام شده را میتوانید در قسمت روبرو مشاهده کنید.

سایت ثبت نام در مسابقه ماراتن صحرای آفریقا

نظرات بسته شده است.