هم اندیشی وبلاگ نویسان زیست محیطی برگزار شد

این هم ­اندیشی که به همت مرکز صلح و محیط زیست برگزار گردید، در ساعت 15 در محل سالن همایش ستاد کارآفرینی شهر تهران با تلاوت آیاتی از قرآن شروع شد. سپس فیلم مستند و زیبای حیات وحش ایران ساخته آقای سید مانی میرصادقی پخش شد.
اولین سخنران جلسه آقای مجابی بودند که توضیحاتی در مورد وبلاگهای فارسی زبان و شمار آنها در داخل و خارج کشور دادند.
خانم فولاد زاده، مدیر روابط عمومی پرشین بلاگ سخنران بعدی بودند. ایشان به غنای مطالب وبلاگهای زیست محیطی در مقایسه با سایر وبلاگهای تخصصی تاکید داشتند و معتقد بودند که با آشنایی وبلاگنویسان به مسایل فنی کار، می­توانند در اشاعه مباحث زیست محیطی موفق­تر عمل کنند. همچنین به اعتقاد ایشان انتشار مطالب به یکی از زبانهای زنده دنیا بخصوص زبان انگلیسی برای آشنا نمودن مردم سایر کشور با محیط زیست ایران و فعالیتهای فعالان محیط زیست کشور امری است ضروری.
آقای اشراقی مدیر گرین بلاگ نیز به تشریح موضوع وبلاگنویسی در ایران و جهان پرداختند و گفتند که از سال 1998 وبلاگنویسی شروع شده و تاکنون حدود 70 میلیون وبلاگ در سراسر جهان به ثبت رسیده است. از این تعداد ژاپنی­ها بیشترین وبلاگ را با 37% به خود اختصاص داده­اند. سهم وبلاگهای فارسی زبان نیز که از سال 1380 شروع شده حدود 1% است. زبان فارسی در بین زبانهای رایج دنیا رتبه دهم را در بخش وبلاگنویسی دارد.
آقای درویش به عنوان یکی از قدیمی­ترین وبلاگنویسان در موضوع محیط زیست سخنران بعدی بودند. ایشان به آموزش و اطلاع­رسانی همگانی و نه فقط برای نخبگان و متخصصین تاکید داشتند. همچنین روند توسعه کنونی ایران را به آرژانتین سالها پیش تشبیه نموده و گفتند که نادیده گرفتن طبیعت و محیط زیست در امر توسعه ما را به سرنوشت بسیار اسفبار آرژانتین دچار خواهد کرد.
در ادامه مدیران وبلاگهای منتخب نظر سنجی بهترین وبلاگها، به معرفی مختصر وبلاگ خود پرداختند و سپس خانم ابتکار ضمن تشکر از مدعوین و مدیران وبلاگها، یکی از دلایل مهم رشد وبلاگنویسی در ایران را محدودیت در فضای رسانه­ای ذکر نمودند. ایشان ارتباط دمکراسی و سلامت محیط زیست را تشریح نموده و یکی از خصوصیات بارز وبلاگنویسی به سایر رسانه­ها را، دو طرفه بودن آن برشمردند.
آقای بوترابی مدیر پرشین بلاگ نیز به درخواست مجری محترم برنامه سخنان کوتاهی در خصوص پرشین بلاگ ایراد نمودند.
در پایان آقای محرابی مدیر وبلاگ فرزند ایران و مجری نظر سنجی بهترین وبلاگ سال، ضمن توضیح در مورد نحوه انجام نظر سنجی، 5 وبلاگ برتر سال 1386 را معرفی نمودند و مدیران آنها جوایزی را از دست خانم ابتکار دریافت نمودند. گردهمایی در ساعت 18 به پایان رسید ولی وبلاگنویسان تا ساعت 19 در محل سالن در محیطی صمیمی به تبادل نظر و معرفی خود و وبلاگشان به همدیگر پرداختند.

برندگان برترین های زبیت محیطی سال 86

bullet

وب سایت کویرهای ایران

bullet

وبلاگ آتش نوشت (جناب سام خسروی)

bullet

وبلاگ دیده بان محیط زیست (سرکار خانم مژگان جمشیدی)

bullet

وبلاگ مهار بابان زایی (استاد محمد درویش)

bullet

روزنوشتهای استاد محمد مجابی

جا دارد در آخر از جناب آقای محرابی مدیر وبلاگ فرزند ایران برای برگزاری این نظرسنجی، مرکز صلح و محیط زیست و جناب استاد مجابی برای برگزاری همایش و زحمات بسیاری که در این راه تقبل فرمودند، مدیدیت پرشین بلاگ، جناب استاد درویش برای حمایتهای معنوی از جامعه سبز ایران و جناب مهندس اشراقی مدیر وب سایت گرین بلاگ تشکر و قدردانی نماییم.

برای آگاهی بیشتر از نحوه انجام مراسم میتوانید به پیوندهای زیر مراجعه کنید :

bullet

وب سایت رسمی مرکز صلح و طبیعت

bullet

وبلاگ همایش وبلاگ نویسان سبز

bullet

وبلاگ سید محمد مجابی

 

همچنین جهت شرکت در انتخاب برترینهای محیط زیست در محیط اینترنت می توانید به وبلاگ زیر مراجعه کنید :

 

bullet

وبلاگ فرزند ایران

 

نظرات بسته شده است.