آبشارهای شیرآباد، خان ببین

    

نام آبشار:  آبشارهای شیرآباد 

 

 

موقعیت جغرافیایی

آبشارهای شیرآباد در موقعیت جغرافیایی E5502 N3656 در استان گلستان واقع است. آبشار شیرآباد در 6 کیلومتری جنوب شهرستان خان ببین و در میان جنگلی بسیار زیبا واقع شده‌است. در مسیر آن‌ رودخانه‌ها و چشمه‌سارهای‌ زیبایی‌ وجود دارد. آبشـــار شیرآباد به‌ صورت‌ پله‌ای‌ است‌ و جمعاً 12 آبشار کوچک‌ و بزرگ‌ را دربرمی‌گیرد. بزرگترین‌ آبشار آن‌ با ارتفاع‌ 30 متر و حوضچه‌های‌ پای‌ دیواره‌ آن‌ به‌ ترتیب‌ 40 و 80 متر عمق‌ دارد. این آبشارها، از روستای شیرآباد کمتر از 20کیلومتر فاصله دارند و برای رسیدن به آن‌ها کافیست از مسیر خان ببین به روستای شیرآباد 5 کیلومتر را به سمت جنوب بروید و بعد از روستای شیر آباد 3 کیلومتر جاده آسفالته را ادامه داده، سپس راه مالرویی را پیش بگیرید. این راه، به سمت آبشارها پیش می‌رود. این محل به عنوان یک اثر طبیعی و ملی در فهرست سازمان محیط زیست به ثبت رسیده است. آبشار اول قابل دسترسی بوده ولی برای رسیدن به آبشارهای بعدی به تجربه بیشتری نیاز است.

 

محیط پیرامون آبشار را کوهستان و جنگل تشکیل می دهد که گونه هایی از گیاهان مانند ممرز، افرا، انجیلی، توسکا، همیشک، داردوست، خزه، سرخس و قارچ های رنگارنگ را می توان در آن مشاهده کرد. همچنین در اطراف این مجموعه جذاب و دیدنی زیستگاه طبیعی مرال، شوکا، خرس، پلنگ، خوک وحشی و گربه جنگلی را می توان یافت که تحت حفاظت و مدیریت است. غار شیرآباد نیز یکی از غارهای مهم و جالب استان گلستان به شمار می رود که دست بشر در ساخت آن دخالتی نداشته و در نزدیکی آبشارها واقع است. این غار در ارتفاع حدود 350 متری از سطح دریا قرار دارد و قطر دهانه آن حدود 15-9 متر است. از کف غار، آب سردی جاریست که به رودخانه شیرآباد وارد می شود. این غار اندکی بالاتر از آبشارهای قرار دارد که به دلیل همجواری، نام روستای شیرآباد را بر آن نهاده اند. در درون غار به دلیل داشتن شرایط مطلوب و وجود آب، گونه هایی از مهره داران و بی مهرگان نظیر گاماروس، عنکبوت، خرچنگ آب شیرین، خفاش، قورباغه جنگلی و سمندر کوهستانی ایران، زیست می کنند.

۸ نظرات
  1. محمد می‌گوید

    والا نمیدونم چرا بعضی از دوستان نظر منفی گزاشتن ما که همین یه هفته پیش رفتیم از این خبرا نبود دیگه خودتون باید رعایت کنین آشغال نریزید هرجا آتیش روشن نکنید خب برخورد میکنن،خیلیم بکر و خوش آب و هوا و سرسبز بود واقعا بهمون خوش گذشت هرسه تا آبشار نزدیک به هم آبشار لُوه و شیر آباد و کبودوال رفتیم خیلی قشنگ بود یکی از یکی قشنگتر بود در ضمن واس دیدن هر آبشار یه روز میره باید سوئیت یا یه اتاق اجاره کنین که قیمت سوئت ارزون قیمتش از پنجاه تومن به بالا و قیمت اتاقم از ۳۰ تومن به بالا یکم زرنگن باید چونه بزنی???????? بنده خداها تنها منبع درآمدشون کشاورزی و دامداریه نباید انتظار زیادی ازشون داشتن که رهگذری دستتونو بزور بگیرن ببرن خونه بدن بهتون

  2. Hosein می‌گوید

    آبشار شیرآباد یکی از زیباترین مکانهای ایران هست.اگر در روزهای تعطیل که اونجا شلوغ میشه برید مطمئن باشید عظمت این آبشار شما رو تحت تاثیر قرار میده. البته شهر خانببین از دریا دور هست و این آبشار تنها مکان تفریحی این شهر هست و جوانان این شهر هم زیاد به اونجا میرن.

  3. علی می‌گوید

    اصلا ارزش دیدن نداره فوق العاده محیط کثیف با مردم بی فرهنگ
    تو تابستون اصلا خنک نیست خیلی گرم

  4. مهران می‌گوید

    اصلا جای خوبی نیست نه امکانات داره نه امنیت مهمون نواز هم نیستن ما که با خانواده رفته بودیم با کتک کاری بدرقه کردن و یه جورایی دوست ندارن کسی اونجا بیاد
    پیشنهاد می کنم جاهای دیگه ای برای گشتن انتخاب کنید مثل آبشار زیارت گرگان یا آبشارهای کردکوی

  5. بهار می‌گوید

    آخه عقل سلیم حکم میکنه شب اونجا رفت؟!!!! معلومه که شب خطر داره، در دل جنگله! ما روز رفتیم خیلی عالی و نسبتا سلوغ هم بود

  6. محمد می‌گوید

    دوستان من دیشب ۲۰/۳اونجابودم اصلاهوس رفتن نکنین. عده ای اوباش بیشرف از خدابی خبراز اهالی همونجا نیمه شب ماروسنگ باران کردند.ماهم انواع سلاح داشتیم ولی درگیر نشدیم.فقط میتونم خلاصه بگم نرید نرید نرید.

  7. mohsen می‌گوید

    خان ببین حرف نداره از همه لحاظ عالیه*******************

  8. وحید می‌گوید

    آبشار شیرآباد در شهرستان خان به بین و در ۶ کیلومتری جنوب این شهر و در میان جنگلی بسیار زیبا واقع شده‌است. تعداد این آبشارها به هفت می‌رسد در نزدیکی آنها غارهایی نیز وجود دارد. غارهای این جنگل به دیو سپید و سمندر معروف هستند. ارتفاع بلند ترین آبشار ۲۵ متر است.نه آبشار شیرآباد علی آباد!!!!!!!!!!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.