اقامتگاه سنتی قافله کویر

اقامتگاه سنتی قافله کویر در مرکز شهر خور قرار دارد.خور مرکز شهرستان خور و بیابانک از توابع استان اصفهان میباشد که حد فاصل محور نایین – طبس واقع شده است.
در گویش زرتشتی خور به معنای فرشته نگهبان آفتاب است و البته به معنی خورشید و آفتاب هم به کار میرود. اقامتگاه سنتی قافله کویر که در حقیقت یک بنای زیبای شخصی مطابق با معماری کویرو دارای قدمتی بیش از 80 سال میباشد پس از بازسازی و تجهیز کامل توسط یکی از اعضای خانواده جندقی در سال 1389 با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به بهره برداری رسید.این بنا دومین مجموعه توریستی احداث شده توسط این خانواده در منطقه خور و بیابانک میباشد که اولین آن تحت عنوان استراحتگاه ثامن الحجج برای رفاه حال گردشگران و مسافران توسط بزرگ این خاندان احداث و به شهرداری خور اهدا گردیده است و به زودی پروژه سوم نیز به نام اقامتگاه سنتی قافله کویر (2) در روستای فرحزاد از توابع همین شهرستان در قالب مجموعه اقامتی – تفریحی- فرهنگی و ورزشی احداث خواهد شد که مقدمات آن فراهم گردیده است .

اقامتگاه سنتی قافله کویر با ظرفیت حدود 40 نفر به شیوه سنتی آماده پذیرایی از علاقمندان به کویر میباشد.این اقامتگاه دارای ایوان سنتی همراه با چایخانه و سرویس بهداشتی – آب گرم – حمام و محوطه سرو غذا و تجهیزات کامل خواب میباشد.تمامی وعده های غذایی در این مکان به شیوه سنتی و با کیفیت مطلوب ارائه میگردد.
جهت رزرو یا کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره های 09124671237 و 09382624300 تماس گرفته یا به سایت قافله کویر مراجعه فرمایید.

۲ نظرات
  1. بهروز قاضی می‌گوید

    من وهمسرم درنوروز۹۱ دراقامتگاه خورشما میهمان شما بودیم . بسیارخوش گذشت وخاطرات قشنگی ازشما داریم . عکسهائی نیزگرفتید که قراربودبرای ما بفرستید . من وهمسرم وپسرهایم بهمراه عروسهایم می خواهیم اگربشود نوروز۹۲نیزچندروزی دراقامتگاه خورشما بگذرانیم ولی هرچه تلاش می کنم نمی توانم باتلفن ارائه شده شما تماس بگیرم . لطفا” بائی میل من تماس بگیرید واطلاعات امسال خودرا برای ما بفرستید – باتشکر

  2. ارشاد ایوب وند می‌گوید

    من تا الان تورهای زیادی در منطقه خور و بیابانک اجرا کردم ولی متاسفانه تا کنون سعادت حضور در اقامتگاه شما را نداشتم اگر امکان دارد اطلاعات کاملی برای تورهای ۳ شب اقامت می خواستم به همراه نوع وعده های غذایی به همراه قیمت. ۰۹۱۹۷۳۰۹۶۹۳
    با سپاس
    ارشاد ایوب وند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.