اقامتگاه طباطبایی جندق

اقامتگاه سید ابراهیم طباطبایی در شهر جندق در 45 کیلومتری غرب روستای مصر و 250 کیلومتری شرق شهرستان نایین در استان اصفهان قرار دارد. این خانه که به سبک معماری سنتی ایرانی بنا شده است مدتی است که به علاقمندان و مسافران کویر خدمات ارایه میکند. صاحب اصلی خانه میرزا عبدالکریم صفایی  و از نوادگان شاعر نامی ایرانی و شهر جندق، یغمای جندقی است. خانه در بافت کهن قلعه جندق قرار دارد و ورودی خانه در گذر اصلی قلعه، جنب خانه یغمای جندقی است. این ورودی متصل به دالانی است که به میان سرای خانه منتهی میگردد. در ضلع شمالی میان‌سرا زمستان‌نشین و در ضلع جنوبی آن تابستان‌نشین خانه قرار گرفته اند. ایوان بلند و زیبای خانه و  بادگیر آن در قسمت تابستان‌نشین قرار گرفته است. خانه دو طبقه است و برای دسترسی به بام دو مسیر مجزا تعبیه شده است.


در سال ۱۳۸۸ مرمت و بازسازی خانه آغاز شده و بیش از دو سال است که پذیرای گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری بوده است. این اقامتگاه دارای 20 اتاق و ظرفیت حدودا 80 نفر است. کف اتاق ها تماما بوسیله فرش مفروش شده و سرویس خواب به سبک سنتی ( رختخواب پیچ ) است. اقامتگاه دارای امکانات رفاهی، سرویس بهداشتی و حمام آب گرم است. در این اقامتگاه خدمات اقامتی از جمله راهنمای محلی برای بازدید از قلعه و مناطق اطراف همچنین اغذیۀ محلی، صبحانه، نهار و شام، ارایه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09194041223 و 03158532409 تماس حاصل فرمایید.

 

1 نظر
  1. اميد آخرين می‌گوید

    خانه بسیار زیبایى است و براى مرمتش خیلى زحمت کشیده شده …اخر هفته خوبى را میتونین با خانواده و دوستانتون اینجا سپرى کنین .. قیمت هم مناسبه ..

    http://4sq.com/1LPZ20a

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.