دریاچه چورت (میانشه)

نام انگلیسی:  Chorat (Mianshe) lake

نام فارسی :  دریاچه چورت (میانشه)

موقعیت جغرافیایی

دریاچه چورت در استان مازندران و بخش چهاردانگه شهرستان ساری قرار دارد. این دریاچه در سال ۱۳۲۰ بر اثر زمین لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه ای که در کنار دریاچه قرار دارد ، بوجود آمده است. وسعت دریاچه حدود ۲٫۵ هکتار است. این دریاچه به دلیل نزدیکی به روستای چورت ، دریاچه چورت نامیده می شود. هنگام کاهش آب ، پدیدار شدن باقیمانده درختهایی که در محل پیدایش دریاچه بوده اند منظره زیبایی را ایجاد میکند. این دریاچه یکی از زیباترین جاذبه های تفریحی استان مازندران است که راه جنگلی و خدماتی مانند سرویس بهداشتی نیز در کنار دریاچه تعبیه شده است.  این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی در بر گرفته‌است. شکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده بوده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی متغیر است. ماهی‌های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده‌است. این دریاچه در نزدیکی منطقه طبیعی چشمه های پله‌ای باداب سورت قرار دارد.

 

دسترسی

مسیر ساری کیاسر پس از طی مسافتی در حدود ۲۵ کیلومتر بعد از تابلوی روستای چورت وارد مسیر فرعی شوید. پس از طی مسافتی در حدود ۱۵ کیلومتر در جاده آسفالته به روستای چورت خواهید رسید. پس از روستا چندین مسیر خاکی برای دسترسی به دریا وجود دارد. مسیر جاده خاکی به طول ۱۰ کیلومتر به دریاچه چورت منتهی میگردد. برای دسترسی میتوانید از راهنمایان محلی استفاده کنید.

۱۰ نظرات
  1. محمد می‌گوید

    همین بس که چورت اخر بهشت است .فقط جی پی اس ببرید چون مثل فیلم های هالیوودی احتمال زیاد گم میشوید و خوراک خرس خواهید بود . در روشنایی سفر کنید و ماشین شاسی بلند فراموش نشود .جاده اش افتضاح اف رود است ولی میگم اینجا قلب جنگل های ایران است و دریاچه قلب ان است .به لطف مسوولین هیچ راهنمایی وجود ندارد اگر راه را از قبل نقشه خوانی نکردید توصیه میکنم به این جنگل وهم انگیز نروید ولی اگر به هر طریقی بالاخره پایتان به انجا رسید بدانید خاطره ان را تا لحظه مرگ نمیتوانید فراموش کنید چون این خاصیت چورت است (لوازم فول کامل به خصوص برای بچه های شهری طبیعت ندیده!!!!) مسیر برای تهرانی ها -جاده فیروزکوه قبل پل سفید به سمت فریم و تنگه سلیمانیه بعد به سمت جاده ۸۱ جاده ساری کیاسر -۳۰ کیلومتر به سمت کیاسر سمت چپ یک تابلوی کوچک نوشته چورت از سر جاده تا دریاچه با افرود حدود ۲ تا ۳ ساعت راه.موفق باشید و طبیعت را دوست داشته باشید.

  2. محسن می‌گوید

    سلام میشه بری ولی باید شانست باشه که هوا بارونی نباشه چون جاده گل میشه.روستاطی ورنام نزدیک روستای چورت

  3. وحید می‌گوید

    سلام. من وحید از همدان ب نظر شما در اول سال تحویل میشه ب دریاچه میانشه رفت .آب و هوا در این فصل چگونه است

  4. pirooz tash می‌گوید

    هنگام اقامت درکناردریاچه مواظب ارازل واوباش محلی باشید

  5. اصغرپور می‌گوید

    با سلام چه خوب است از طبیعت خوب استفاده کنیم بدون انکه اسیبی به ان بزنیم طبیعت زنده است و احساس خوب و بد انسان را حس می کند بیائید همیشه با درختان مهربان باشیم و با انان اشتی کنیم زنده باد ایران دوست داشتنی و طبیعت بدون آشغال و زباله

  6. ابراهیم عبدی می‌گوید

    متاسفانه برخی از دوستان، طبیعت گردی را بهانه قرار دادند تا به برخی از مقاصد شوم خود برسند نابودی طبیعت زیبا و بکر شامل ریختن آشغال و از بین بردن نهالهاو…ورفتارهای غیراخلاقی خارج از عرف و شرع از جمله این موارد می باشد لذا لازمست فرهنگ جامع گردشگری و طبیعت گردی عمومیت پیدا کند تا هم بستر مناسب درمحل های توریستی بوجود آید وهم گردشگران عزیر اسباب اذیت و آزار اهالی و نابودی طبیعت نشوند.

  7. باداب سورت می‌گوید

    باداب سورت اروست ثبت ملی است و همیشه میزبان گردشگران با فرهنگ است.

  8. چورت می‌گوید

    به علت روزه خواری و حریم شکنی ماه رمضان و بد حجابی به بدترین شکل ممکن و فساد اخلاقی برخی گردشگران
    از تاریخ ۱۷/۵/۹۲ ورود کلیه گردشگران به چورت ممنوع شده است .

  9. محسن می‌گوید

    سلام چرا به درستی راهنمایی نمیکنید با ماشن شاسی بلند فقط میتوان به این دریاچه رسید تازه تابلو روستای چورت نیز وجود ندارد ما بعد از طی ۲۵ کیلومتر مجبور شدیم برگردیم و چون خودرو شاسی بلند نداشتیم امکان آسیب رسیدن به خودرو وجو داشت

  10. محمود می‌گوید

    سلام
    ضمن تشکر از گردآوری اطلاعات
    درخصوص مطلب بالا موقعیت جغرافیایی گفته شده درست نیست
    همچین موقعیت یه جایی طرفای جنوب شرقی بهشهر می شه و ارتباطی با منطقه کیاسر نداره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.