هامستر دم‌ دراز فشمی

نام علمی : Calomyscus grandis

نام انگلیسی:  Noble Calomyscus  

نام فارسی: هامستر دم‌ دراز فشمی

 

 

پراکندگی

این گونه فقط در ایران وجود دارد و برای اولین بار در 11 کیلومتری شمال شرقی فشم واقع در استان تهران در مناطق کوهستانی با ارتفاه حدود 2700 متر از سطح دریا مشاهده شده است . به تازگی نیز وجود این گونه از سایر مناطق رشته کوه البرز مرکزی مانند دو آب هر درود و منطقه عباس آباد در البرز شمالی واقع در استان مازندران گزارش شده است .

هامستر فشمی بزرگ ترین و تیره رنگ ترین هامستر دم دراز است . علاوه بر آن دم این حیوان نسبت به سایر هامسترها بلندتر است . تاکنون مطالعاتی در مورد عادات و رفتار این حیوان صورت نگرفته است .

۳ نظرات
  1. نسرین می‌گوید

    سلام الان در سالنی که خارج از شهر و در حومه ی زنجان داریم تعدادی از این هامسترها هستن و دونه های مخصوص مرغ ها رو گونیشو جویدن و خوردن! ظاهرشون خیلی جالبه! خیلی خوشگلن!

  2. HASAN ABBASI FASHAMI می‌گوید

    باسلام مجدد عکس هامستر فشمی رادرسایت PHOTOARMAN.IRگذاشتم اگر خواستین میتونید بر دارین ضمنا این عکس سال قبل از جنازه این حیوان توسط اهالی گرفته شده وبه گویش محلی به موش کانگورو معروف میباشد وبنا به گفته اهالی محل مانند کانگورو دارای کیسه میباشد.

  3. hasan abbasi fashami می‌گوید

    سلام حدود۱۸سال پیش زمانی که هواروبه تاریکی بود در محدوده دیزین ۲مرتبه من این حیوان را مشاهده کردم که به صورت دسته های ۲۰تایی به بالا ظاهر میشدن حتی یک مرتبه با انداختن نور چراغ یکی از آنها را بادست گرفتم ولی از ترس اینکه گازم بگیرد رهایش کردم ضمنا ای حیوان مانند کانگورو روی ۲پا به صورت پرشی حرکت میکندباسپاس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.