پیست اسکی شیرباد، چناران

نام انگلیسی:  Shirbad ski slope     

نام فارسی :  پیست اسکی شیرباد

 

 

موقعیت جغرافیایی

پیست اسکی شیرباد در موقعیت جغرافیایی N361743 E590354 در استان خراسان رضوی واقع است. از پیست اسکی شیرباد تا روستای دولت آباد 18 کیلومتر و از دولت آباد تا مشهد حدود 20 کیلومتر راه است که البته مسیر دولت آباد تا پیست راه کوهستانی و شوسه است. پیست شیرباد در دامنه بلندترین قله استان خراسان با ارتفاع 3310متر، بنا شده و به همین دلیل در بیشتر ماه های سال برف گیر می باشد و مساحت 50 هکتاری آن فضایی مناسب برای تفریح سالم جوانان در کنار خانواده هایشان فراهم کرده است. اولین و تنها پیست اسکی شرق کشور با نام پیست اسکی شیرباد  اول دی ۱۳۹۱ افتتاح شده است.

 

تله اسکی به طول 900 متر علاقه مندان را تا ارتفاعات بالا می برد و پس از آن ورزشکارن و دوستاران طبیعت علاوه بر استفاده از منظره بی بدیل و زیبای این پیست می توانند با طی مسیری هزار و 200 متری لذت یک اسکی مطمئن و فرح بخش را تجربه کنند. ساختمان سه طبقه ای به منظور استقرار امکانات و تجهیزات لازم و همچنین راه اندازی یک رستوران و کافی شاپ و چندین سوئیت به منظور اقامت علاقه مندان در این محل در نظر گرفته شده است که این امکانات هنوز تکمیل نشده است.

 

مسیر دسترسی به پیست خصوصا در قسمت دولت آباد تا پیست شیرباد، راهی برف خیز و کوهستانی دارد و به دلیل وجود خطراتی که در مسیر وجود دارد در صورتی که دوستاران ورزش اسکی به صورت شخصی قصد اقدام به استفاده از پیست را دارند از رفتن آنها به پیست جلوگیری خواهد شد. ورزش دوستان باید بوسیله رانندگان حرفه ای و راه بلد برای استفاده از پیست اقدام کنند و برای این منظور باید با هیئت اسکی استان هماهنگ کنند تا با وسایل نقلیه ای که رانندگان این وسایل کاملا با مسیر آشنا هستند به محل پیست مراجعه و از امکانات آن استفاده کنند. ای پیست تا اواسط اردیبهست ماه قابل استفاده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.