اهمیت اقتصادی و حفاظت از پروانه ها

پروانه ها فواید اقتصادی بسیاری نیز دارند ؛ آنها موجب انتقال گرده در گیاهان غذایی و زینتی می باشند . بعضی از پروانگان بعنوان موضوعات بسیار با ارزش تحقیقاتی در زمینه های وراثت ، پراکندگی جغرافیایی ، علم هماهنگ شدن جانداران با محیط و چگونگی تکامل بر روی کره زمین می باشند .

مهمتر از همه موارد بالا باید اعتراف کرد که ابعاد مختلف این موجود زیبا هر ذهنی را به سوی حقیقت واحدی هدایت می کند ، همان حقیقتی که تکیه گاه جهان و آفریننده این همه شکوه و زیبایی است.

حفاظت از پروانه ها

همانطور که گفته شد پروانه ها دارای منافع بسیاری هستند ، با این وجود در دنیای امروز ، انسان مسئول تغییرات بسیاری در محیط زیست آنها بوده ، به صورتی که زندگی بعضی از گونه های پروانگان را تا سر حد نابودی به خطر انداخته است .

نابودی جنگلها و مراتع ، ساخت و سازهای انسانی ( بدون توجه به اصول توسعه پایدار ) باعث از بین رفتن گیاهانی می گردد که از لحاظ غذایی جهت رشد پروانه ها ضروری هستند .

در مورد کلکسیون پروانه ها باید بدانیم که در دنیای امروز این عمل جای خود را به اموری مانند عکاسی و فیلمبرداری از پروانه ها ، ایجاد باغ پروانه و حفاظت از محیط های طبیعی زندگی آنان داده است.

۲ نظرات
  1. مهناز می‌گوید

    سلام.پروانه ها زیباترین حشرات اند که آدم رو محو خلقت خدا میکنه.ولی به نظرمن تحقیقات راجع به این آفریده های نانازی خیلی کمه واطلاعاتی موجودنیست.باتشکر

  2. صیاد می‌گوید

    سلام من بابام حشره شناس است ویک گونه پروانه رو در ایران گزارش داده به وبلاگ من برو ونضر بده خوش حال میشم
    mal999.blogfa.cam
    amza.loxblog.cam

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.