بیابان پاتاگونین (پاتاگونیا)، آرژانتین

بیابان پاتاگونین که به نام بیابان پاتاگونیا یا استپ پاتاگونیا نیز شناخته می‌شود یکی از بزرگ‌ترین بیابان‌های آمریکاست و هفتمین بیایان بزرگ جهان نیز هست که مساحت آن به 673.000 کیلومتر مربع می‌رسد. بخش عمده آن در آرژانتین واقع شده و بخش‌های کوچکی از آن در شیلی قرار گرفته که مرز آن از غرب به آند و از غرب به اقیانوس اطلس، در منطقه پاتاگونیا در جنوب آرژانتین، می‌رسد. علیرغم آب و هوای بیابانی خشک اینجا تعداد زیادی از حیوانات خطر را پذیرفته و در پانتاگونین زندگی می‌کنند.  برخی از آنها تنها در مناطقی که بیشتر قابل سکونت باشد و تنوع جغرافیایی بیشتری داشته باشد، زندگی می‌کنند. چون در این مکان‌ها غذا بیشتر یافت می‌شود و  آب و هوا نیز بهتر است.

جغد، شترمرغ آمریکایی کوچک، خز پاتاگونیایی، آرمادیلوی کوتوله، پوما یا شیر کوهی، روباه خاکستری پاتاگونیایی، ایگوانای بیابانی، عنکبوت ماده جهنده، گونه‌های متفاوت عقاب و قوش تنوع بسیار کم از حیواناتی هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند.

1 نظر
  1. یوسف مومن زاده ترکمن صحرا می‌گوید

    واقعا خیلی جالبه اسم قشنگی هم روش گذاشتن (دروازه آتش) امیدوارم که بتونم از نزدیک ببینمش.ترکمنستان اینقدر نفت و گاز داره پس چرا مردمانش فقیرند!!! جمعیتش هم خیلی کمه..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.