دریاچه شورمست، پل سفید

دریاچه شورمست، سوادکوه، استان مازندران

 

نام فارسی: دریاچه شورمست

نام انگلیسی: Shoormast lake

موقعیت جغرافیایی

دریاچه شورمست در موقعیت جغرافیایی N360516 E530247 در استان مازندران واقع است. دریاچه مورد نظر در فاصله ۵ کیلومتری از شهرک صنعتی شورمست پل سفید قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در شاهراه تهران شمال و وجود دو محور جاده آسفالته و راه آهن از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است. با توجه به توسعه جاده‌ای چهاربانده کردن این محوراز تهران به سوادکوه و قائمشهر روز به روز بر میزان استقبال از این دریاچه افزوده می‌شود. روستا و دریاچه شورمست در ناحیه جنوبی استان مازندران و در جنوب غربی شهرستان سوادکوه، شهر پل سفید قرار دارد.  وسعت این دریاچه  ۱۵ هزار متر مربع و عمق ۵ متر است. دریاچه گستره ای شرقی غربی دارد و طول آن در حدود ۳۰۰ متر و عرض آن ۷۰ متر است. ارتفاع دریاچه از سطح دریا در حدود ۹۴۰ متر است.

منظره این دریاچه با جنگل اطراف آن که از درختان کهنسال و بلند قامت توسکا پوشیده شده، آن را به یکی از زیباترین اماکن موجود در شهرستان سوادکوه تبدیل ساخته‌است. در حال حاضر همواره مسافران، طبیعت گردان و ماهیگیران زیادی از این دریاچه بهره‌برداری می‌کنند. با بهسازی راه دسترسی، احداث امکانات تفریحی مانند قایق، پدالو، اسکی روی آب و اقامتگاه ساده بهمراه سرویس بهداشتی، می‌توان به جذب توریست در شهرستان سوادکوه کمک شایانی نمود.

این دریاچه در جنوب غربی پل سفید، به فاصله ۵ کیلومتر از جاده فیروزکوه در ارتفاعات جنگلی دامنه البرز مرکزی قرار گرفته است. این دریاچه دارای ۵ متر عمق و بیش از یک هکتار مساحت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.