منطقه شکار ممنوع آغگل، ماکو

نام انگلیسی:  Aghgol hunting prohibited region

نام فارسی :  منطقه شکار ممنوع آغگل، ماکو

موقعیت جغرافیایی

منطقه شکار ممنوع آغگل در موقعیت جغرافیایی N3930 E4431 در استان آذربایجان غربی واقع است. اغگل، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ماکو در استان آذربایجان غربی ایران است. منطقه شکار و تیراندازی ممنوع آغگل از شمال به روستای قوس واقع در مرز ایران و ترکیه، از غرب به پاسگاه مرزی دیم قشلاق به طرف جنوب در امتداد حد مرزی ایران و ترکیه تا روستای یاریم قید علیاوسطی و سفلی، از جنوب به قریه یاریم قبه سفلی در امتداد جاده ماشین رو به طرف شرق و از شرق به قریه شور ابلاغ بالا در امتداد جاده ماشین رو به طرف شمال محدود می شود.

این منطقه با توجه شرایط طبیعی از قدیم زیستگاه گونه های مختلفی از حیات وحش بوده که طی چند سال اخیر به دلایلی از تعدا آنها به شدت کاسته شده بود علی هذا با توجه به پوشش گیاهی مناسب و شرایط زیستی خوب، به منظور احیای نسل وحوش و ترمیم زیستگاه تعداد ۹۰ راس قوچ و میش وحشی از جزیره کبودان زنده گیری و در این منطقه رها سازی شده است.

ساخت مراکز اقامتی، پذیرایی، مراکز آب‌درمانی، سالن‌های چندمنظوره ورزشی و تاسیسات تفرجی از زمینه‌های مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در این منطقه است. ز چشمه‌های طبیعی استان آذربایجان‌غربی، چشمه‌های آب‌معدنی آغگل در شهرستان خوی است. آب این چشمه‌ها از نوع آهکی گازدار و به دلیل شور بودن غیرقابل شرب است. آب این چشمه‌ها پس از خارج شدن به رود آغ‌چای وارد می‌شود و رسوبات آهک آن در کنار جاده مناظر بسیار زیبایی را به وجود می‌آورد.

1 نظر
  1. بزرگمهر می‌گوید

    سلام
    ممنون از اطلاعات مفیدتون
    میخواستم بدونم با توجه به علاقه ای که به حیات وحش دارم قانون خاصی در موذد اقامت در مناطق حفاظت شده هست ؟
    یعنی میشه آزادانه به این مناطق رفت و چند شبا نه روز کمپ زد ؟اگر جوابتون مثبت هست تور بخصوصی در این مورد جهت اقامت در مناطق دست نخورده و مشاهده حیات وحش هست ؟
    پیشاپیش ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.