منطقه شکار ممنوع شمس آباد، چهار محال

نام انگلیسی:  Shamsabad hunting prohibited region    

نام فارسی :  منطقه شکار ممنوع شمس آباد

 

 

موقعیت جغرافیایی

شمس آباد دوراهان به همراه چهارطاق سبزکوه، دو ذخیره گاه منحصر به فرد گونه «ارس» در چهار محال و بختیاری هستند که در زاگرس از جایگاه ویژه ای برخور دارند، خاصا” ذخیره گاه کم همتای چهار طاق، که می توانید گونه های سوزنی برگ و پهن برگ را در کنار هم مشاهده کنید.

شرایط توپوگرافی و کوهستانی، واقع شدن در بین قله های بلند دالان کوه و کوه نظامی و عبور رودخانه دائمی و بزرگ «کره بس»، اکوسیستمی ویژه و متفاوت با مناطق همجوار را در شمس آباد رغم زده است. ویژگی های اقلیمی و آب و هوایی منطقه سبب مستقر شدن تیپ جنگلی بنه شده است که بذر تولیدی از این درختان به عنوان یکی از ظرفیت های اقتصادی منطقه به حساب می آید.

وجود رودخانه پرآب کره بس، رشته کوه زیبای نظامی و قله های پوشیده از برف دالان کوه، جنگل های بنه همراه با گونه ارس و درختان سر به آسمان کشیده چنار در حاشیه رودخانه، چشمه سارهای فراوان و صدای پرندگان، شمس آباد را به یک ظرفیت طبیعت گردی کم مانند در استان چهار محال و بختیاری بدل کرده است.

ذخیره گاه شمش آباد به همراه درازرود شمس آباد در سطحی بالغ بر ۲۰۰۰ هکتار به عنوان تنها منطقه جنگلی شهرستان بروجن محسوب شده که در منتهاالیه جنوب غربی این شهرستان و در کنار محور بروجن – لردگان در استان چهار محال و بختیاری قرار گرفته است.

۲ نظرات
  1. zahra می‌گوید

    تشکراز زحماتتون ولی اگه میشه عکسم بزارین
    ممنوووووووون….q

  2. zahra می‌گوید

    تشکراز زحماتتون ولی اگه میشه عکسم بزارین
    ممنوووووووون….q

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.