منطقه شکار ممنوع مازی بن و سی بن، رامسر

نام انگلیسی:  Maziben & Siben hunting prohibited region    

نام فارسی :  منطقه شکار ممنوع مازی بن و سی بن

 

 

موقعیت جغرافیایی

جنگلهای مازی بن و سی بن رامسر با وسعت تقریبی بالغ بر 15000 هکتار در فاصله ی حدود 60 کیلومتری جنوب رامسر، در محدوده ی ارتفاعی 300 تا 2200 متر از سطح دریا قرار دارد. این منطقه در سال 1381 به عنوان منطقه ی شکار ممنوع معرفی شده است. از نظر موقعیت جغرافیائی در فاصله یعرض شمالی طول شرقی قرار دارد. منطقه جنگلی لیماک لام( Limak laam)  در قلب جنگل های انبوه مازی بن ، در کوهستان های جنوب رامسر واقع شده است . انبوه درختان جنگلی با صدای هزاران پرنده و رودخانه زیبای ازارک از دیدنیهای این نقطه از ایران زمینند . منطقه شکار ممنوع مازی بن و سی بن از یک سو به رامسر و از سوی دیگر به کتالم و جنگل های دالاخانی مشرفند.

برای رسیدن به لیماک لام بایستی از رامسر به سادات شهر و از آنجا به منطقه کوهستانی اربه کله ( arbeh kalle ) رفت . جاده خاکی باریکی از آنجا به قعر جنگل و بسوی لیماک لام و ازارک می رود که با پای پیاده حدود یک ساعتی به طول می انجامد . از کنار رود مسیر دو تا شده و یکی به قعر جنگل می رود که پاکوبی بسیار طولانی در حدود 17 کیلومتر دارد و دیگری مسیر کنار رودخانه است که چند ساعتی تا کتالم پیش می رود .

بستر رودخانه در بعضی نقاط پهن می شود و حالت دریاچه ای کوچک و آبی در قعر دره جنگلی پیدا می کند که بسیار دیدنیست .

این نقطه همانند دیگر نقاط جنگل های هیر کانی پدیده استثنایی در جهان دارد که همان در کنار هم روییدن درختان سوزنی و پهن برگ است که تصویری شگفت در ذهن بر جای می گذارد .

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.