منطقه شکار ممنوع کاغذ کنان

نام انگلیسی:  Kaghaz-Konan hunting prohibited region    

نام فارسی :  منطقه شکار ممنوع کاغذ کنان

 

 

موقعیت جغرافیایی

موقعیت
منطقه شکار ممنوع کاغذ کنان با وسعت 55000 هکتار بین 4/47 تا 19/48 طول شرقی و 15/37 تا 24/37 عرض شمالی قرار گرفته است . بخش کاغذکنان یکی از بخش‌های تابعه شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی در شمال غربی ایران است. اههای اصلیاین بخش سه راه دارد که یکی در سطح روستایی روستا ها را به یکدیگر ارتباط میدهد دیگری راهی است که روستا ها را به شهر میانه ارتباط میدهد واصلی ترین راه ان ازادراه سرچم اردبیل است که در مقیاس ملی است واستان اردبیل را به ازادراه تهران تبریز متصل میکند وفاصله ان تا تهران را ۴ ساعت کاهش میدهد.

 

اهمیت
اهمیت این منطقه به دلیل شرایط خاص زیستگاهی برای انواع گونه های حیات وحش میباشد . همچنین منطقه شکار ممنوع کاغذکنان به عنوان اخرین زیستگاه  آهو و گونه در معرض انقراض پلنگ در استان آذر بایجان شرقی شناخته شده است .

 

تاریخچه
منطقه کاغذکنان از سال 1380 به عنوان منطقه شکار ممنوع تحت مدیریت سازمان محیط زیست میباشد .

 گونه های جانوری شاخص منطقه شکار ممنوع کاغذکنان:

 آهو، کل و بز، پلنگ، سیاه گوش، خرس قهوه ای، گرگ، شغال، روباه معمولی، کبک، کبک چیل

 

 گونه های گیاهی شاخص منطقه شکار ممنوع کاغذکنان:

ارس، بنه، داغداغان، زالزالک و انواع گیاهان مرتعی و گراسها

۲ نظرات
  1. موسی کنعانی می‌گوید

    کاغذکنان پر است از طبیعت بکروانسانهای شریف برای اعتلای کاغذکنان با هم تلاش کنیم.در هر سایت یاهر جمعی میتوانیم معرفی خوبی از منطقه مان داشته باشیم.

  2. علی خدادوست می‌گوید

    خیلی عالی بود بنده هم ساکن فصلی منطقه شکار ممنوع کاغذ کنان هستم و خوشهال می شوم کمکی کنم چند فیلم ار کل و بز وآهوی منطقه دارم لازم بود ارسال می کنم و منطقه ای را می شناسم که رد پای خرس وپلنگ دیدم . با تشکر ۰۹۱۲۳۰۶۹۸۲۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.