پل طینوج، قم

این اثر در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۸۶۳۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. پل طینوج مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان قم، بخش خلجستان، روستای طینوج واقع شده و این اثر در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۸۶۳۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این پل درغرب کاروان سرای طینوج و بر روی رودخانه فصلی «جهرود» احداث گردیده و قدمت آن به دوره صفویه می رسد. پل طینوج در گذشته محل عبور کاروان‌ها به عتبات بوده‌است اما در حال حاضر اهالی روستا برای رفتن به باغات از آن استفاده می‌کنند. طول پل ۵/۲۷ متر و عرض آن ۳/۴۰ و ارتفاع آن ۶۰/۶ متر است.

طینوج در فاصلهٔ ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهرستان قم و ۲۷ کیلومتری شرقی شهرستان تفرش روستایی در بخش خلجستان استان قم است. محصولات این روستا غلات، انگور، گردو، زردآلو و بادام است. شغل اهالی این روستا زراعت است. خواجه نصیر طوسی از اهالی این روستا بوده‌است.

1 نظر
  1. معصومه رضایی می‌گوید

    با سلام.
    متاسفانه تصاویری که از روستای طینوج گذاشته شده است بسیار اندک است . این روستاچشم انداز بسیار زیبایی از طبیعت در کوچه باغها برای شما به ارمغان می آورد . طینوج بهشتی کوچک است که عده ای زیادی از ساکنین قم را جذب خود نموده است و متاسفانه این طبعت زیبا بعلت عدم بارندگی در سالهای اخیر دچار مشکلاتی گردیده است . اما همچنان پایدار، همچنان سبز است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.