کتاب اطلس مناطق حفاظت شده ایران

اطلس مناطق حفاظت شده ایران در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی کارتوگرافی در مسکو به عنوان دومین اطلس برتر جهان در سال‌های 2007 – 2006 انتخاب و معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران "اطلس مناطق حفاظت شده ایران" با هدف معرفی 160 منطقه حفاظت شده و در قالب همکاری‌های پژوهشی بین دانشگاه
این اطلس که تلفیق زیبایی از ژئوماتیک، محیط زیست و هنر گرافیک است، به نحو شایسته‌ای زیبایی‌های طبیعت غنی حیات وحش و قابلیت‌های بالقوه گردشگری در طبیعت ایران را نیز ارائه می‌دهد تهران و سازمان حفاظت محیط زیست ایران توسط دکتر "علی‌اصغر درویش‌صفت" دانشیار دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران تدوین شده است.

هر صفحه این اطلس به یک منطقه اختصاص دارد که با استفاده از تصویر نقشه ماهواره‌ای، چند عکس از سیمای منطقه یا گونه‌های مهم جانوری، به همراه یک متن تشریحی، معرفی شده است. در متن‌ها که ترجمه انگلیسی آن‌ها نیز درج شده، اطلاعاتی از منطقه شامل موقعیت، مساحت، سال تاسیس، اقلیم، گونه‌های مهم گیاهی و جانوری و همچنین جاذبه‌های گردشگری دیده می‌شود. همچنین نقشه پراکنش مناطق حفاظت شده
در متن‌ها که ترجمه انگلیسی آنها نیز درج شده، اطلاعاتی از منطقه شامل موقعیت، مساحت، سال تاسیس، اقلیم، گونه‌های مهم گیاهی و جانوری و همچنین جاذبه‌های گردشگری ارائه شده است در کشور به همراه نواحی رویشی ایران، در این اطلس نفیس ارائه شده است.

این اطلس که تلفیق زیبایی از ژئوماتیک، محیط زیست و هنر گرافیک است، به نحو شایسته‌ای زیبایی‌های طبیعت غنی حیات وحش و قابلیت‌های بالقوه گردشگری در طبیعت ایران را نیز ارائه می‌دهد.

اطلس مناطق حفاظت شده ایران مورد استفاده عموم افراد، خصوصا دانشجویان، کارشناسان و علاقه‌مندان به محیط زیست، منابع طبیعی، جغرافیا، سنجش از دور و کارتوگرافی قرار می‌گیرد.

این نمایشگاه از 46 سال قبل به طور دوسالانه برگزار می‌شود و معتبرترین نمایشگاه نقشه و اطلس در جهان است.

نظرات بسته شده است.