آبشار اسپه او، بهشهر

نام آبشار:  آبشار اسپه او موقعیت جغرافیایی

آبشار اسپه او در موقعیت جغرافیایی N363600 E534628 در استان مازندران واقع است. این آبشار در نزدیکی روستای پاسند در منطقه هزار جریب واقع است. از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستا جنگل‌های سر سبز و خوش آب و هوای آن است و می‌توان از چشمه و آبشار اسپه او به عنوان یکی از شگفتی‌های طبیعت و نعمت‌های طبیعی این منطقه نام برد.

برای رسیدن به این آبشار باید چند کیلومتری به شهر بهشهر مانده با دیدن تابلوی روستای پاسند در سمت راست جاده گرگان – ساری در اولین بریدگی جاده دور زده و  بعد از گذر از ورودی روستا از ورودی دوم که ورودی جنگل پاسند می باشد از طریق جاده بسیار زیبا و جنگلی روستای پاسند پس از ۳۰ دقیقه به رودخانه (نکاء) رسید و از این نقطه به بعد با پای پیاده در راستای خلاف جهت رودخانه (به سمت شرق) حرکت نمود – قسمتهائی از این مسیر از داخل رودخانه میگذرد لذا پیمایش مسافت تقریبا دو ساعته این آبشار بسیار مفرح و لذت بخش است.

آبشار اسپه او به صورت پلکانی و کاسه ای بوده و منظره بسیار بی نظیری دارد. صد ها حوضچه  آهکی در ۷ طبقه که در طول سالیان متمادی ایجاد شده باعث ایجاد آبشار شده اند. قسمتهائی از مسیر این آبشار از داخل رودخانه میگذرد لذا پیمایش مسافت تقریبا سه ساعته این آبشار بسیار مفرح و لذت بخش شده است. این آبشار زیبا و دیدنی با ارتفاع بیش از ۳۰ متر، از چشمه ای  از دل کوه سیاخانی سرچشمه می گیرد و به رودخانه نکا رود میریزد.

۳ نظرات
  1. حسن می‌گوید

    این آبشار متعلق به بهشهره و بین بهشهر و گلوگاه واقع شده! در واقع اصلا ارتباطى با نکا نداره! ‎این آبشار به شماره ٢۶۴ در تاریخ ٢٣ آبان ماه ١٣٩۴ ثبت ملى هم شده
    رودخانه نکا رو هم اصلاح بفرمایید چون اون رود با اینجا بالاى ۴٠ کیلومتر فاصله داره و از داخل شهر نکا عبور میکنه اما آب این رودخانه زمین هاى پایین دست رو تأمین مى کنه!

  2. سید می‌گوید

    این آبشار در نزدیکی ما است باید بهتون بگم این آبشار خراب شده

  3. علی بهشهری می‌گوید

    این آبشار در شهرستان بهشهر قرار دارد.
    برای رسیدن به این آبشار باید سه کیلومتر از بهشهر به سمت گرگان رفته با دیدن تابلوی روستای پاسند در سمت راست جاده که ورودی جنگل پاسند می باشد از طریق جاده بسیار زیبا و جنگلی پس از ۳۰ دقیقه به رودخانه رسید و از این نقطه به بعد با پای پیاده در راستای خلاف جهت رودخانه (به سمت شرق) حرکت نمود.
    قسمتهائی از مسیر این آبشار از داخل رودخانه میگذرد که یک ساعت و نیم پیاده روی دارد و بدون سربالایی میباشد.
    این مسیر با ماشین شاسی بلند قابل پیمایش است.
    این آبشار زیبا و دیدنی با ارتفاع ۱۵۰ متر، از چشمه ای از دل کوه سیاه خانی سرچشمه می گیرد و به رودخانه مهروان (نکا) میریزد.
    با ساخت سد گلورد کل این مسیر به زیر آب میرود و مسیر جایگزین دشوار خواهد بود.
    این سد شاید در سال ۹۵ آبگیری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.