آبشار شیخ علیخان، چلگرد

    

نام آبشار:  آبشار شیخ علیخان، چلگرد

 

 

موقعیت جغرافیایی

آبشار شیخ علیخان چلگرد در موقعیت جغرافیایی E500458 N322930 در استان چهارمحال و بختیاری واقع است. منطقه چهارمحال بختیاری با اقلیم متنوع دارای جاذبه های گردشگری است و شهرستان کوهرنگ ازجمله شهرستانهای چهارمحال بختیاری است که به دلیل چشمه سارهای متعدد چون چشمه دیمه، چشمه سرداب، چشمه مروارید، چشمه آب معدنی کوهرنگ و دیدنیهای طبیعی همچون تونل کوهرنگ، آبشار شیخ علیخان، دشت لاله واژگون، پیست اسکی و …. شهرت بسیار دارد.آبشار شیخ علی خان در شهرستان کوهرنگ ـ چلگرد واقع و در ۹۲ کیلومتری شهرکرد قرار دارد. این آبشار در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد .

 

شهر چلگرد در دامنه زردکوه و در غرب استان چهارمحال و بختیاری، قرار دارد. این شهر کوچک با مردمانی مهربان و با صفا در میان لطف بی دریغ طبیعت محصور شده است. آبشار زیبای شیخ علیخان، یکی از صدها جاذبه طبیعی این شهر است. در ورودی روستای شیخ علیخان، آب این آبشار از میان یک تنگه پر شیب جاری شده و با خود نسیم سردی را در پیش روی رهگذران و گردشگران قرار داده است. در ماه های مناسب سال می توانید لاله های واژگون را در دامنه های اطراف آبشار ببینید.

۴ نظرات
  1. رضا شیرازی می‌گوید

    نه تنها شیخ علیخان بلکه تمام استان چهار محال بختیاری زیبا با مردمان بسیار خوب و خونگرم خا صه دوست سامانی خودم آقای سامانی و خانواده خوبش همیشه وهمه جا موفق باشند .

  2. امین می‌گوید

    بهترین زمان برای دیدن این آبشار بهار و تابستان هست یعنی کلا بهترین زمان برای رفتن به منطقه کوهرنگ بهار و اوایل تابستان هست و در طول سال هم آب داره و خشک نمیشه

  3. مریم می‌گوید

    من تابستون سال گذشته رفتم ابشارش زیاد قشنگ نیست ولی اگه از اون جا برید غار یخی خیلی خوبه…. غار یخی عالیییییییییی بود

  4. bita می‌گوید

    مرسی. فقط میشه بگین ماه های مناسب برای بازدید از ای ابشار کدومن و اینکه در همه ماه های سال ابشار اب داره یا خشک میشه؟ مثلا الان که نزدیکه مردادیم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.