آبشار لوه، مینودشت

    

نام آبشار:  آبشار لوه، مینودشت 

 

 

موقعیت جغرافیایی

آبشار لوه مینودشت در موقعیت جغرافیایی E553959 N372120 در استان گلستان واقع است. آبشار لوه در 20 کیلومتری گالیکش و در 5 کیلومتری جاده اصلی گلستان – مشهد و در کنار روستایی به همین نام و در جنگلی انبوه با درختان پهن برگ واقع شده است . همجواری آبشار با پارک جنگلی گلستان ارزش ویژه ای به آن بخشیده است .گالیکش آبشارهای متعددی دارد که در این میان آبشار لوه با 75 متر ارتفاع از آبشارهای دیدنی و کم نظیر استان گلستان و در روستای لوه است.

 

طبیعت زیبای گلستان دیدنی های بسیاری دارد ولی جنگل زیبای لوه و آبشار آن چیز دیگری است که تنها با حضو و لمس آن می توان لذت واقعی طبیعت این منطقه را درک کرد. این آبشار در روستایی به همین نام در بیست کیلومتری شرق گالیکش واقع شده و هرساله بازدید کنندگان بیشماری دارد. آبشار لوه در امتداد یک شیب پلکانی به صورت طبیعی از صخره ها فرو می ریزد و دارای پنج طبقه ست که در داخل دره ای به عمق 35 متر و پوشیده از درختان جنگلی از قبیل ممرز، افرا توسکا واقع شده و در فصول بهار و تابستان، محیط زیبایی برای استراحت مشتاقان طبیعت فراهم می کند. همجواری این آبشار با پارک ملی گلستان و بزرگراه ارتباطی مشهد مقدس، ارزش توریستی ویژه ای به آن بخشیده است.

۶ نظرات
  1. امیر می‌گوید

    یکی از بهترین مزیت های این آبشار اینه که پیاده روی نداره برای آدمای تنبل عالیه من رفتم

  2. مجید می‌گوید

    عرض سلام خدمت همه دوستان, تشکر از سایت خوبتون, فقط لطفا یه زحمت بکشید درباره امکانات رفاهی و … اطلاعاتی هم ثبت کنید تا عزیزان بتونن با برنامه ریزی بهتری از شهر شما دیدن کنن.
    تشکر
    مجید از شیراز

  3. شهرزاد می‌گوید

    سلام تاحالا نرفتم ولی از تصاویرش معلومه جای قشنگی باید باشد

  4. میثم می‌گوید

    حیف
    کثیفش کردن

  5. مهدی سردار می‌گوید

    سلام ممنون از به تصویر کشیدن روستای لوه ومجموعه ابشارهای ان جهت دیدن تصاویر بیشتر به وبلاگ زیر مراجعه نمایید باتشکراحمد محسنی
    http://absharlove.blogfa.com/

  6. احسان می‌گوید

    من این ابشار رو دیدم . محشره …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.