آبشار میج، رامسر

    

نام آبشار:  آبشار میج، رامسر 

 

 

موقعیت جغرافیایی

آبشار میج رامسر در موقعیت جغرافیایی E502908 N363633 در استان مازندران واقع است. آبشار باشکوه و زیبای میج ،‌ به فاصله کمی در بالادست روستای میج از منطقه اشکورات قراردارد. روستای میج شمالی ترین روستای اشکور بالا می باشد. اشکور، دره ای شمالی جنوبی در مرز استانهای مازندران و گیلان می باشد که از رحیم آباد گیلان جاده ی آسفالته آن آغاز می گردد و با گذشتن از مسیری پر پیچ و خم  و طولانی، (‌سواری حدود 2 ساعته ) و با پشت سر گذاشتن  مسیر های فرعی فراوان که به روستاهای کوهستانی این منطقه  می روند ،‌به روستای میج در انتهایی ترین نقطه آن می رسد. چند کیلومتر انتهایی مسیر ،‌ جاده خاکی و پر دست انداز می باشد. صخره بزرگ زیر آبشار توسط آب پر فشار آن در گذر زمان ،‌فرسایش یافته است و مسیرهای زیبای در امتداد آن ایجاد کرده است.

 

رامسر عروس شهرهای شمال کشور و یکی از زیباترین و جذاب ترین مراکز توریستی ایران به حساب می آید. تنوع پوشش گیاهی، بارش فراوان و قرار داشتن در منطقه ای بین دریا و جنگل، این شهر را به مکانی رویایی بدل ساخته است. این شهرستان به دلیل آب فراوان و کوه های بلند، از چندین آبشار زیبا و دیدنی با چشم اندازهای رویایی برخوردار است که به جز یکی دو آبشار بقیه آنها همچنان ناشناس مانده اند. آبشار میج(ایج و یا آبشار ده قلو) یکی از زیبایی های منطقه رامسر است که زا ذوب برف های دایمی کوه خشه چال در ارتفاعات اشکورعلیا(اشکوکیا) سرچشمه می گیرد. این آبشار پس از طی مسافتی در بالادست روستای میج، از فراز سنگی، روس سنگی دیگر فرو می ریزد و سپس به صورت آبشارهایی متعدد به عمق دره سرازیر می شود. از ویژگی های این آبشار، مقدار زیاد آب آن و فضاهای غار مانند وسیع، در زیر سنگ های آبشار است. ساعتی نشستن در کنار این آبشار انسان را غرق در عظمت خالق آن می کند. چشم انداز دره زیبای اشکور و بازی رنگ و نور و مه در ارتفاعات این منطقه، رویایی و بسیار تماشایی است.

1 نظر
  1. علی می‌گوید

    سلام خیلی جالبه من این ابشار را از نزدیک دیدم نشانه ایی از عظمت خداست حالا از شرق کشور در حسرت دیدن مجدد اون ابشار روزگا رو بسر میکنم از درج تصویر زیبای از شما متشکرم.ایرانشهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.