آبشار پیر بالا، مرند

    

نام آبشار:  آبشار پیر بالا، مرند 

 

 

موقعیت جغرافیایی

آبشار پیر بالا در موقعیت N38.312265 E45.585744 جغرافیایی در استان آذربایجان شرقی واقع است. این آبشار در جنوب شرقی روستای پیر بالا واقع شده است. روستای پیر بالا در 18 کیلومتری شهرستان مرند واقع است. پس از گذر کردن از ۴ روستای انامق، محبوب آباد، عیش آبادبالا و عیش آباد پایین به این روستا خواهید رسید. استقرار روستای پیربالا در میان یک دره بزرگ و واقع شدن در دهانه دو رودخانه، موقعیت جغرافیایی جالب و با صفایی را به آن داده است. مهمترین مشاغل این روستا کشاورزی و دامداری است. از بارزترین محصولات کشاورزی پیربالا می توان به گردو، زردآلو و سیب اشاره کرد. مسیر آبشار مملو از درختان گردو و زردآلو است. درآمد اکثر روستاییان این منطقه نیز از همین محصولات تامین می شود. همچنین تولید خشکبار از دیگر محصولات ممتاز این روستا است. از روستای پیربالا تا آبشار در حدود 2 ساعت پیاده روی با شیب ملایم لازم است. مسیر از میان دره ای که توسط صخره های بزرگ پوشیده شده و چشمه های زیادی در آن جریان دارند عبور میکند. ارتفاع آبشار در حدود 10 متر است و بهترین فصل سفر به این آبشار در اوایل بهار است.

۲ نظرات
  1. محسن جوانی پیربالا می‌گوید

    ضمن تقدیر و تشکر از توجه قابل ملاحظه شما به طبیعت زیبای روستای توریستی و سرسبز پیربالا از طرف اهالی مهمان نواز روستا شما را به دیدن مناظر سرسبز و آبشار زیبا این روستا دعوت می نمایم.
    دانشجوی رشته الکترونیک نیروی هوایی دانشگاه افسری شهید ستاری

  2. رضا اعلمی می‌گوید

    ضمن تقدیر و تشکر از به تصویر کشیدن مناظر زیبای روستای پیربالا باید اشاره کنم که آبشار در جنوب غربی روستای پیربالا واقع شده است و همچنین در فصل بهار به علت پر آب بودن رودخانه رفتن به آبشار سختتر است و تابستان بهترین زمان برای استفاده از مناظر طبیعی روستای پیربالا و آبشار پیربالا می باشد با احترام یکی از اهالی پیربالا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.