تالاب ازگن، دورود

نام فارسی:  تالاب ازگن

نام انگلیسی: Azgan pond

تالاب ازگن که به تالاب قارون نیز شناخته می شود در موقعیت جغرافیایی N33 22 E48 57 در استان لرستان واقع است. این تالاب در دامنه کوه پریز دورود قرار گرفته است. این تالاب فصلی است و عموما تا اواخر بهار آب دارد و پس از آن خشک می شود. این تالاب از طریق جمع شدن آب باران و یا ذوب شدن یرفهای در دامنه کوه قارون شکل گرفته و چشم انداز زیبایی را بوجود آورده است. آبشار آبگرمه با فاصله زمانی ۳۰ دقیقه و قله قارون بار ارتفاع ۲۲۰۰ متر از دیگر جذابیتهای این منطقه است. بهترین تاریخ برای بازدید این منطقه نیمه دوم اسفند تا اواخر اردیبهشت است.

دسترسی

دسترسی از طریق ایستگاه راه آهن دورود به ایستگاه چم چیت که در فاصله ۱۲ کیلومتر شهر دورود قرار دارد و یا راه آسفالته دورود به سمت روستای  پیر عبدالله امکانپذیر است.

1 نظر
  1. بهلولی می‌گوید

    واقعا با صفاست ، این تنها یکی ازموهبتهای الهی خداوند که نصیب ایران ، لرستان وبخصوص شهر کوچک وزیبای دورود شده ، طبیعت اطراف شهردورود واقعا بی نظیره ،کوهستانهای قارون ، پریز ، رنگین کوه ، اشترانکوه ، دره اسپر ، روستای تی و…. چشم هربیننده ای رو متحیر می کنه ، امیدوارم در نگهداری واحترام به محیط زیست همه ما به دور از هر وابستگی نسبت به شهر ومنطقه ای خاص آفریدگار بی همتا را ببینیم وشکرگزار باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.