تنگ بله برم، نورآباد

تنگ بله برم، نورآباد، استان فارس، تصاویر از مرسا رحیمی نژاد
نام فارسی: تنگ بله برم

نام انگلیسی: Balebarm valley

تنگ بله برم در موقعیت جغرافیایی N255828 E514833 در استان فارس واقع است. در شرق این تنگ روستای هجرت واقع شده است که جاده خاکی دسترسی به آن مسیر اصلی ورود به این منطقه است. مسیر این تنگ به دلیل طولانی بودن مسیر پیمایش دره و عمیق بودن حوضچه های آبی که نیاز به شنا دارند باید با تجهیزات لازم برای فرود و جلیقه نجات همراه باشد. با توجه به عبور آب پس از روستا به تنگ، و استفاده کشاورزی از آب رودخانه آب مورد نیاز شرب نیز همراه داشته باشید. ابتدای دره راستای شمالی – جنوبی دارد و در پیشروی بعد، برخی از قسمتها راستای شمال شرقی – جنوب غربی پیدا می کند. تصاویر فوق مربوط به قسمتی از این مسیر است. در قسمتی از مسیر تخته سنگ عظیمی مسیر تنگ را مسدود کرده و آب از زیر آن جریان دارد. از این رو باید نفرات سر خود را زیر آب رد کنند تا از آن عبور کنند.

از جمله ویزگی های این مسیر می توان به وجود ۳ حوضچه عمیق آب، یک مسیر ۱۵ دقیقه ای شنا با دیواره های عمودی در دو طرف، یک مسیر دست به سنگ که باید به روش تنوره عبور کرد ( حدود ۶ متر) و یک فرود ۷ متری اشاره کرد. بهترین فصل بازدید از این تنگ فصل تابستان است. در روستای هجرت و جاده ارتباطی آن موبایل آنتن دهی دارد. طول تنگ در حدود ۷ کیلومتر است. این روستا دارای مرکز بهداشت و مدرسه نیز هست.

دسترسی

دسترسی به این منطقه از طریق جاده شیراز به یاسوج، جاده فرعی روستای هرایجان، بعد از تلمبه خانه، جاده خاکی روستای هجرت قابل دسترسی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.