جزیره شیف

 

 

نام جزیره:  جزیره شیف

 

 

موقعیت جغرافیایی

جزیره شیف، درمنتهی الیه تالاب حله که ازبهم پیوستن آب رودخانه شاهپور و دالکی بوجود آمده و در 12 کیلومتری شمال غربی شهرستان بوشهر و در 6 کیلومتری شمال بندر بوشهر واقع می باشد.

جزیره شیف یا شیخ سعد در0 1 کیلومتری شمال بندر بوشهر ، در موقعیت جغرافیایی N2902 و E5052 قرار گرفته و میانگین ارتفاع آن از سطح دریا یک متر است .
به دلیل قرار داشتن گور شخصی شیخ سعد در این جزیره که مدتی حاکم آن بوده است بدین نام معروف است و در سال 1327 ه . ش جزیره در اختیار احمد خان انگالی قرار گرفته و نام آن به شیف تغییر یافت .

 

در جزیره شیف بیش از 4200 نفر زندگی می کنند که از این تعداد 3800 نفر را از اهل تسنن شامل می شوند. اهل تسنن و تشیع در این جزیره در کنار همدیگر به آرامش زندگی می کنند و رابطه بسیار خوبی بین آنها برقرار است بطوری که می توان به عینه آن را مشاهده نمود. تعداد سه مسجد مربوط است به اهل سنت و تنها یک مسجد که مزین است با نام مبارک امام جعفر صادق(ع) که در سال 1375 بنا گردیده است در حیطه مدیریت اعتقادی شیعیان فعال است.

 

پس از ورود به جزیره شیف اولین چیزی که نظرها را به سوی خود جلب می کند، حجم بسیار زیاد زباله هایی است که در ساحل این جزیره به چشم می خورد. زباله های بسیار زیادی که در ساحل جزیره انباشته شده اند صحنه ای زشت و تاسف باری را رقم زده اند.  

 

 

برای مشاهده نقشه هوایی منطقه کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.