عباس جعفری

عباس جعفری طبیعت مرد نامی ایران ، متولد 1341 شهر مشهد است. وی در بیست و پنج سال گذشته به طور موازی در زمینه های مختلفی همچون عکاسی، روزنامه نگاری، راهنمای گردشگری ، کوه نوردی و تدریس اکوتوریسم فعالیت می کرده است.

هوش سرشار، انرژی فراوان و علاقمندی عجیب به سفرو طبیعت باعث شده بود که او این همه فعالیت متفاوت را در بالاترین سطح حرفه ای انجام دهد. عباس به اغلب قله های بالای هفت هزار متر جهان صعود کرده و یکی از سرشناس ترین کوه نوردان ایران محسوب می شود. عکــس های او از طبیعت و مردم ایـــــران و جهان سرشـــــناس ترین نشریات بین المــللی (از جمله نشنال ژئوگرافیک ) چاپ شده و نیز عکس های کتاب " راه یاب ایران " نیز منبعی است از تصاویری که عباس درطول سفر از گوشه و کنار ایران گرفته است. وی روزنامه نگاری را با مجـــله شکار و طبیعت (اسبق ) آغاز کرده و همیشه سفرنامه ها و یادداشت ها و عکس های او در معتبرترین نشریات گردشگری کشور چاپ می شده است. وی نقش قابل توجهی در شناسایی بسیاری از مناطق دور افتاده و مردم بومی ایران داشـــته ومی توان گفت بسیاری از آئین های ایرانی به واسطه تلاش عباس جعفری بوده که اقبال ثبت و ماندگاری پیدا کرده است.
از وی هم اکنون کتاب "راه یاب بیابانگردی در ایران " توسط انتشارات فرهنگ معاصر در مرحله تدوین نهایی قرار دارد. وی در حال حاضر عمدتاً به عنوان راهنمای سفر فعال بوده و نیز دبیر گروه اکوتوریسم خبرگزاری محیط زیست ایران ( ایرن ) است.
فرخنده صادق ، یکی از دو زن ایرانی فاتح اورست، همسر عباس جعفری بوده و در آن سانحه ناگوار نپال، شاهد برگشتن قایق عباس و ناپدید شدن او بوده است .
 

 

 

 

1 نظر
  1. کوهنورد می‌گوید

    در قابلیت های عباس جعفری هیچ شکی نیست.. ولی عبارت صعود به اغلب قله های بالای هفت هزار متر جهان توسط عباس جعفری درواقع صحت نداره..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.