منطقه شکار ممنوع مرور، میبد

نام انگلیسی:  Marvar hunting prohibited region    

نام فارسی :  منطقه شکار ممنوع مرور

 

 

موقعیت جغرافیایی

این منطه دارای تنوع اکولوژیک گیاهی و جانوری است و هفت سال از انتخاب آن به عنوان منطقه شکار ممنوع می‌گذرد.در این منطقه علاوه بر گونه‌های مختلف قوچ، میش، کل، بز، آهو، غزال و… بیش از 50 گونه پرنده زیست می‌کنند.جمعیت قوچ، میش، کل و بز در این منطقه با روند صعودی در حال افزایش هستند و این امر در کنار جلوه‌های منحصر به فرد طبیعی، منطقه "مرور" را به یکی از بی‌نظیرترین مناطق محیط زیست کشور تبدیل کرده است.

"مرور" دارای ساختار متنوع زمین‌شناسی و خاک‌شناسی است و در این زمینه موقعیت و ظرفیت بسیار مناسبی برای تحقیق علمی و کارشناسی به شمار می‌رود و می‌تواند فضای بکر، مناسب و متنوعی را در اختیار کارشناسان و محققان قرار دهد.این منطقه همچنین به دلیل برخورداری از یک آبشار ساکن در دل کویر و مسافت کوتاه تا مرکز شهرستان میبد، از موقعیت بسیار جذاب و منحصر به فردی برخوردار است و می‌تواند مکان مناسبی برای تورهای طبیعت‌گردی باشد.

 

حیات وحش

در این منطقه بیش از 50 گونه پرنده شامل بیابانی، درختی و جنگلی زیست می‌کنند. اقرقره، کبک،‌ تیهو، انواع گنجشک‌سانان، سسک، هوبره، دارکوب باغی، عقاب تالابی، دلیجه از گونه‌های بسیار متنوع و در بسیاری موارد ارزشمند پرندگان این منطقه به شمار می‌رود. این ظرفیت نیز می‌تواند منطقه "مرور" را به یکی از سایت‌های مهم مشاهده پرندگان تبدیل کند. سهولت دسترسی به منطقه و امکان گردش و پژوهش، برخورداری از جاذبه‌های گردشگری از جمله چشمه‌های «تراورتن»، چشمه‌های طبیعی و وجود مناظری که بر اثر رسوبات آب به شکل آبشار درآمده و جلوه‌های زیبایی را در دل بیابان خلق کرده است، وجود خزندگان بسیاری در این منطقه از جمله لاک‌پشت مهمیزدار با تراکم بالا در این منطقه  از جمله ظرفیت‌های قابل توجه این منطقه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.