آبشار آدران (ارنگه)، جاده چالوس

نام آبشار:  آبشار آدران، جاده چالوس

 

 

آبشار پیچه آدران کرج-جاده چالوس در موقعیت جغرافیایی E510454 N355553 در استان البرز واقع است. اآبشار هفت چشمه نیز در کیلومتر ۱۷ جاده کرج – چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه واقع شده و یکی از جذابیتهای گردشگری منطقه به شمار می آید. برای ورود به مسیر آبشار می توانید وسیله خود را روبروی رستوران هفت چشمه پارک کنید و یا  پس از کیوسک حلال احمر و امداد خودرو سایپا آدران با دیدن تابلوی ارنگه به سمت راست بپیچید و وارد آن جاده بشوید و پس از پیمودن راهی کوتاه وسیله خود را در نزدیکی ویلایی که در ابتدای جاده قرار دارد پارک کنید و از همانجا پیاده روی را آغاز کنید. این آبشار در بالا دست رودخانه خروشان ارنگه جاده چالوس واقع شده است. مسیر دسترسی به آبشار از کنار رودخانه میگذرد و در بعضی قسمتها بسیار تنگ و باریک میگردد که لازم است از میان شکاف سنگ ها و صخره ها عبور کرد که  در فصول بارش مناسب نیست. ارتفاع آبشار در حدود 90 متر است که در دایره آبشارهای بزرگ ایران قرار میگیرد. با طی مسافت تقریبا نیم ساعت به آبشار میرسید. در مسیر آبشارهای کوچکی نیز وجود دارند که از ارتفاع 5 متری به پایین میریزند که به هفت چشمه معروفند. در مسیر حرکت به سمت آبشار ها از میان دره ای بسیار دیدنی و با صفا باید گذشت و درخت بید قالب بر درختان منطقه می باشد. همین طور بوته ها و درختچه های بسیاری در حاشیه ی رودخانه وجود دارند . در حرکت به سمت آبشار چشمه های زیادی قرار    دارند. اولین آبشار ، آبشار هفت چشمه هست  و بعد از آن دره تنگ می شود و به حالت صخره ای تغییر می کند و به آبشار  وحشی و بسیار دیدنی آدران میرسیم .

 

 

۲ نظرات
  1. علی می‌گوید

    شما را به خدا طبیعت را نفروشید . چندی است برای ورود به ابشار پول می گیرند شما را به خدا به خاطر پولی که از بیت المال می گیرید به داد بیت المال برسید.

  2. حامد می‌گوید

    من جاده چالوسی هستم و خیلی زیاد به هفت چشمه رفتم ولی به نظرم پسندیده نیست که بعضی افراد خود را صاحب انجا میدانند خواهشمند هستم به این موضوع رسیدگی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.