آبشار بدلان (قیزیل چیر)، خوی

نام آبشار: آبشار بدلان (قیزیل چیر)

 

 

موقعیت جغرافیایی

آبشار بدلان (قیزیل چیر) در موقعیت جغرافیایی N383600 E443949 در استان آذربایجان غربی واقع است. این آبشار در 21 کیلومتری شهرستان خوی و 5 کیلومتری روستای بدلان واقع شده است. آبشار زیبا و شگفت انگیز بدلان در دامنه کوه اورین خوی از جاذبه های سحرانگیز طبیعت این منطقه از استان آذربایجان غربی است. اهمیت گردشگری و توریستی آبشار بدلان از مدت ها پیش مورد توجه ایرانگردان و مسافران این منطقه قرار گرفته است که حضور رو به رشد گردشگران در این منطقه شاهدی برای این موضوع است. مناظر دل نواز و روح انگیز طبیعی اطراف دشت خوی نیز، به آبشار بدلان، جلائی بیشتر بخشیده و آن را دیدنی تر کرده است. در مسیر بستر این آبشار، روستاهای سبز و خرمی به نام روستای پسک و بدلان قرار دارند که سرسبزی و طراوت طبیعت شان گردشگران را به وجد می آورد. این منطقه از نظر شرایط اقلیمی و آب و هوا در ردیف پر باران ترین و حاصلخیزترین روستاهای شهرستان خوی است.

 

آب سرچشمه آبشار بدلان از شکافی به داخل یک گودال یا محل غار مانندی به ارتفاع 35 متر سرازیر می شود.  آبشار بدلان در شهرستان خوی به "چیر" و "قزل چیر" موسوم است. در کنار آبشار غار کوچکی قرار دارد که از کنار آن معبر تنگی شما را به بالای آبشار می رساند که رودخانه آبشار در آن جاری است. درختچه‌های کوچکی در کنار آبشار روییده است که زیبایی خاصی به آن می‌بخشد. دسترسی به آبشار از طریق جاده ارتباطی شهرستان خوی به روستای بدلان امکانپذیر است.

۳ نظرات
  1. کیان مهر از زنجان می‌گوید

    سلام به همه طبیعت دوستان عزیز
    بنده معتقدم که اگر مسولین خویی کمی همت به خرج دهند حتی با صرف هزینه بسیار اندک میتوانند این خطه سرسبز و قطعه ای از بهشت گمشده(دارالصفای خوی)را به تمام دنیا بشناسانند مثلا اداره ورزش و جوانان با ایجاد تورهای ورزشی و کوهنردی با هماهنگی صدا و سیما جای جای طبیعت خوی را به عموم مردم معرفی نمایند.فقط مسولین باید نگران پست و مقامشان نباشد چون پشتوانه مردمی دارند

  2. وحید شاه قلی می‌گوید

    من هم با شما موافقم اقا ولی تا حالاش اینجوری بوده و صدها سالم. این خواهد بود پس همینجوری حال کنید.

  3. ولی شاه قلی می‌گوید

    بنده به عنوان یکی از از اهالی روستای بدلان این جاذبه ی توریستی را به همه ی خوانندگان محترم پیشنهاد می کنم که ببینند واقعا خیلی جالب است.البته مشکلاتی هم از نظر ترنسپورت وهمچنین امکانات رفاهی در این آبشار وجود دارد که دلیل آن را فقط می توان از چشم مسئولان سازمانهای مختلف اعم از سازمان توریستی و حتی تربیت بدنی دید واقعا کم لطفی می کنند.
    بنده امیدوارم که به این جاذبه ی توریستی در روستای بدلان بیش تر اهمیت بدهند خدایی حیفه.
    البته نظراتتون را می توانید در وبلایگ من راجع به این نوشته بدهید.
    VALIBABA.BLOGFA.COM

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.