آبشار دربند، صحنه

    

نام آبشار:  آبشار دربند، صحنه 

 

 

موقعیت جغرافیایی

آبشار دربند صحنه در موقعیت جغرافیایی E474207 N342940 در استان کرمانشاه واقع است. دربند صحنه در قسمت شمالی شهر صحنه قرار دارد که یکی از مناطق خوش آب و هوا این شهر به لحاظ توسعه گردشگری و پتانسیل خوب توریست می باشد . نظر به وجود آبشارهای زیبا ، خروشان و همچنین ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی در این محوطه مسافران و گردشگران زیادی از شهرهای حومه و سایر استان ها به این مکان مراجعه می نمایند.

 

دربند صحنه دره ای بسیار زیبا با انواع درخت های وحشی و باغ میوه وجود دارد که در تاریخ باستان ایران احتمالاً زیستگاه و تفرجگاه بسیاری از شاهان دوره های مختلف بوده   است . در سرچشمه های اصلی این دره در زمان های نه چندان دور آبشار کوچک دیگری وجود داشته است که در حال حاضر به نام آبشار خُشکه معروف است . پایین تر از این آبشار خشک شده سرچشمه های آب دربند به نام چهارچشمه ( چوار کینی ) وجود دارد که قسمت شمالی دربند است و خود به تنهایی از مکان های زیبا و دیدنی دربند است نیمی از همین آب جهت استفاده مردم شهر که در قسمت شمالی شهر صحنه اسکان دارند مورد استفاده قرار    می گیرد ، آب های چهار چشمه بعد از طی 500 متر به بلندی پشت آبشار اصلی رسیده و در آنجا آبشاری بسیار زیبا و دیدنی را به وجود آورده و سپس در مسیر خود بسیاری از درختان خودرو از قبیل گردو و انجیر ف گلابی و سُماق و سنجد را آبیاری نموده و مناظری بسیار زیبا و دلنشین را به وجود آورده است که در حال حاضر با امکاناتی که در آن بوجود آورده اند در فصل گرما پذیرای مهمان از استان و کشور می باشد .

 

سراب صحنه در شمال شهر صحنه و در محلی به نام دربند واقع شده که مزارع صحنه را آبیاری می کند.در کنار این سراب آبشاری زیبا وجود دارد که آب آن با فشار زیاد از شکاف کوهی بیرون می ریزد.این آبشار در فصل بهار از مکانهای دیدنی و زیبای صحنه محسوب می شود اما در هر فصل دیگری نیز جلوه ای خاص دارد. سراب دربند صحنه از چهار چشمه اصلی سرچشمه گرفته و باعث تشکیل آبشاری شده که آب آن از شمال به جنوب جریان دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.