آبشار لالون (خلنو)، فشم

    

نام آبشار:  آبشار لالون، فشم 

 

 

موقعیت جغرافیایی

آبشار لالون فشم در موقعیت جغرافیایی E513329 N360228 در استان تهران واقع است. دره لالون نیز همانند سایر دره های کوهستانی دامنه جنوبی البرز، نقطه ای فوق العاده از حیث تعدد جاذبه های طبیعت گردی به حساب می آید که از آن جمله می توان از دیدنی های خاص این دره شامل: باغستان، تنگه، سرچشمه، چشمه آب گازدار و معدنی، آبشار، قله، برفچال و … نام برد که جملگی آن ها را می توان طی یک برنامه طبیعت گردی در این دره به نظاره نشست. از تهران در جاده جاجرود، با عبور از فشم، رو به شرق می رویم و با طی 10 کیلومتر به آبادی زایگان رسیده و از این نقطه با طی 3 کیلومتر به آبادی لالون می رسیم.

 

دره لالون نمای کاملی از ارتفاعات اطراف آن را به ما می نمایاند. در شمال، قلل بالای 4200 متری وزوا، برج و خلنو و در غرب تک قله سرکچال 4150 متری به خوبی قابل رویت است. در ارتفاع بالاتری از برفچال چشمه آب معدنی موسوم به تلخ آب قرار دارد، این چشمه و اطراف آن مکان های مناسبی برای کمپینگ فراهم می سازد. یک ساعت بالاتر از این چشمه، آبشار بسیار جذاب و دیدنی و در عین حال کوتاه لالون در منطقه رودبار قصران قرار گرفته که 20متری ارتفاع دارد و در ورای آن شیب های بسیار تندی دیده می شود. آب این آبشار از کوهستان ورزآب تامین می شود. عبور از این شیب های تند، تنها برای کوهنوردان توصیه می شود. بهترین زمان برای دیدار از دره لالون ماه های خرداد و تیر است.

 

آبشار و منطقه لالون یکی از دیدنی های طبیعت کم نظیر البرز جنوبی است که در دوازده کیلومتری شمال شرق فشم، چهار کیلومتر بالاتر از زایگان واقع شده است. محل آبشار لالون به دلیل وجود چندین سطح صاف و دسترسی آسان آب، محل شب مانی بیشتر تیم­هایی است که قصد صعود به قلل خلنو را دارند. بعد از آبشار شیب مسیر بیشتر شده و روند کلی حرکت به سمت شمال است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.