آبشار کلها (کلوان)، جاده چالوس

    

نام آبشار:  آبشار کلها، جاده چالوس 

 

 

موقعیت جغرافیایی

آبشار کلها کرج-جاده چالوس در موقعیت جغرافیایی 3604N 5107E در استان البرز واقع شده است. طبیعت اطراف سد کرج(سد امیرکبیر) و روستاهای نزدیک به آن از جاذبه های کم نظیر طبیعی ایران محسوب میگردد. روستاهایی مانند واریان، پل خواب، سیرا، آدران کلها و کلوان، اگرچه در اکثر نقشه های جغرافیایی جایی ندارند ولی از محیطی دلپذیری برخوردارندکه در بهار و تابستان نظیرش را در کمتر جایی می توان یافت. روستای کلها در غرب دریاچه سد کرج، یکی از این مکان های زیباست که برای کوهنوران و طبیعت دوستان، نامی آشنا دارد.

 

آبشار زیبای روستای کلها که به نام آبشار کلوان نیز معروف است، از فراز تختخ سنگ بزرگی به پایین سرازیر شده و در بهار، اطراف آن را گل های بسیار زیبای وحشی می پوشاند. این منطقه از غرب روستای پل خواب واقع در انتهای دریاچه سدکرج، قابل دسترسی است و پس از گذشتن از کنار روستاهای اویزر و آیگان به روستای کلها منتهی می وشد. تا کنار آبشار، در حدود یک ساعت پیاده روی آرام لازم است. همچنین در همین منطقه و قبل از سدکرج، مسیری فرعی از نزدیکی آدران جدا شده و به روستای نوجان و آبشار نوجان منتهی می شود که دارای مناظر بسیار زیبایی است. در ادامه این مسیر نیز آبشارهای خوارس در منطقه ای بکر و کم نظیر، در میان کوه های مرتفع واقع شده اند که بازدید از آنها نیاز به امکانات مناسب کوهنوردی دارد.

1 نظر
  1. فايزه می‌گوید

    ﺑﺎ ﺳﻠﺎﻡ ﺍﺑﺸﺎﺭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﻳﺒﺎﻱ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺍﺑﺸﺎﺭ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺯﻳﺎﺩ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ .ﻣﻦ ﻛﻪ ﺧﻮﺷﻢ ﺍﻭﻣﺪ ﺣﺘﻤﺎ ﻭﺍﺳﻪ ﺩﻳﺪﻧﺶ ﻣﻴﺮﻡ ﻣﻤﻨﻮﻥ.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.