دره پل پرزین، گتوند

دره پل پرزین، گتوند، استان خوزستان
 

نام فارسی:  دره پل پرزین

نام انگلیسی: Pol Parzin valley

 

 

دره پل پرزین در موقعیت جغرافیایی N3223 E4851 در استان خوزستان واقع است. در شرق گتوند دره وسیع اما فرح بخش به نام “پرزین” وجود دارد که در این دره علاوه بر مشاهده چشمه های متعدد و آبشارهای زیبا با سنگ های قندیل بسته می توان دالان های طبیعی، پونه، گل و گیاهان طبی را مشاهده کرد. این مکان بخاطر هوای مطبوعش در گرمای طاقت فرسای خوزستان گردشگران بسیاری را جذب میکند. وجه تسمیه دره به دلیل ساخت پلی ازچوب و پرزین در زمانهای قدیم بر روی این دره، به دره پل پرزین شهرت یافته است. در میانه دره پرزین آبشاری با سنگ چینی‌های طبیعی و زیبا وجود دارد که منظره‌ای دلنواز را پیش روی گردشگر قرار می‌دهد.
در دره پرزین گیاهی که به”کمروز” یا “پا باریک” شهرت دارد که مردم محلی معتقدند جوشاندن و نوشیدن آن باعث درمان گلو درد می شود.  همچنین در این منطقه دره ای دیگر به نام دره انار در نزدیکی روستای کیارس در قرار دارد که بسیار زیبا و شگفت انگیز است. 

دسترسی

پس از عبور از شهر گتوند و حرکت به سمت سد تنظیمی گتوند به دروازه یی می رسید که ورودی محوطه سد تنظیمی گتوند است. در سمت چپ این ورودی و در نزدیکی دیواره بتنی، جاده ای قرار دارد که باید به آن ورود کرده تا با گذر از آن به پل پرزین برسیم. دسترسی به دره پرزین به دلیل برخورداری از جاده آسفالته گتوند به راحتی امکان پذیر است.  .

بهترین زمان سفر

 بهترین فصل بازدید از این منطقه اوایل بهار تا اواسط پاییز است. در فصول بارش احتمال سیلابی شدن دره زیاد است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.