منطقه شکار ممنوع بزد، تربت جام

نام انگلیسی:  Bezd hunting prohibited region    

نام فارسی :  منطقه شکار ممنوع بزد

 

 

موقعیت جغرافیایی

منطقه شکار ممنوع بزد در موقعیت جغرافیایی N351033 E602104 در استان خراسان رضوی واقع است. کوه بزد در 18 کیلومتری غرب تربت جام و 7 کیلومتری غرب روستای بزد با ارتفاع 2200 متر قرار گرفته است. این منطقه ی زیبا پوشیده است از انواع مختلف گونه های گیاهی که اکثر انها علاوه بر زیبایی از خاصیت دارویی نیز برخوردار است. این ارتفاعات در فصل بهار، با انواع گل‌ها و گیاهان طبیعی رنگین، مانند خاکشیر، شاه تره، کاسنی و ختمی پوشیده می‌شوند. این منطقه به واسطه قله بزد مورد استفاده کوهنوردان برای صعود به این قله قرار می گیرد. آب و هوای این منطقه در زمستان‌ها، بسیار سرد و در تابستان‌ها معتدل است. روستای بزد از طریق شهر تربت جام با جاده‌ای آسفالت قابل دسترسی است.

 

پوشش گیاهی

از انواع مختلف گیاهان این منطقه می توان به بلقیص -گل زرد-سلمه-شور-خار گونی-بومادران-تلخه-چرخه-کنگر-شیرسگ-جودوسر-کاکوتی-فستوکا-جووحشی-خارمشک-مریم گلی-پونه-گون-خارشتر-دلمه ترکی-زیره ی سیاه وگل لاله اشاره نمود دراین منطقه علاوه بر گونه های ذکر شده ی گیاهی انواع مختلفی از گونه های درختی نیز روییده اندکه میتوان از مهترین انها درخت بنه -زرشک- بید کوهی و بادام وحشی را نام برد.

 

حیات وحش

این منطقه ی زیبا همچنین محل زندگی جانورانی نظیر اهو- قوچ-میش- روباه-گرگ-شغال-خرگوش-کفتارمیباشد علاوه بران در این قسمت پرندگان زیبایی مانند طرقه یاجل-سهره-گنجشک زرد-کبک-تیهو-قناری وحشی-گل به سر-دم جنبانک-هدهد-سبز قبا-جغد-عقاب-شاهین-باز کلاجک-کبوتر چاهی و گنجشک صحرایی زندگی می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.