تالاب قو، جواهر ده رامسر

تالاب قو، جواهرده رامسر
نام فارسی: تالاب قو

نام انگلیسی: Ghoo pond

تالاب قو در موقعیت جغرافیایی N 36 50 E 50 29 در جنوب شهرستان رامسر و در استان مازندران واقع است. این تالاب انسان ساخت و توسط بخش  خصوصی و با هدف توسعه ی گردشگری و همچنین حفظ آبهای سطحی ایجاد شده است. این تالاب در پایین دست روستای جواهرده رامسر و در فاصله کمی از آن قرار دارد.
جواهر ده روستایی زیبا با طبیعتی بکر و منحصر بفرد است. این روستا با فاصله کمی از دریای خزر و ارتفاع ۲۰۰۰متری از سطح دریا، در میان رشته کوه البرز در کنار قله بزرگ سماموس قرار دارد. روستایی تاریخی و زیبا با جنگل های سرسبز که در فصل تابستان آب و هوایی مطبوع دارد و نیمی از سال نیز پوشیده از برف است. جواهر ده روستایی است که هر چهار فصل سال زیبایی خاص خودش را دارد، شکوفه های زیبا در بهار ،آب و هوایی خنک در تابستان، رنگین کمانی از رنگها در پاییز و سپیدی پاک در زمستان.

در کنار تالاب یک متل نیز قرار دارد. این متل دارای سه سوییت است و بسیار مورد توجه گردشگران است. این متل دارای خدمات مناسبی است همچنین امکان اجاره  ساعتی آلاچیق نیز وجود دارد.

دسترسی

 راه دسترسی به این تالاب مسیر ارتباطی رامسر به روستای جواهرده، پس از روستای سلمال، مسیر خاکی سمت چپ از میان خانه های روستابه تالاب قو منتهی میشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.